شهردار مشهد: خط سوم مترو مشهد امسال مسافرگیری می‌کند

  • ۱۰ روز قبل
  • 0

شهردار مشهد گفت: مسافرگیری در بخش اول خط سوم مترو مشهد در مسیر حرم مطهر رضوی، به رغم مشکلات مالی امسال عملیاتی می‌شود.

محمدرضا قلندر شریف افزود: بخش اول خط سوم مترو به طول ۶ کیلومتر از میدان شهدا به سمت پایانه مسافربری امام رضا (ع)، مهم‌ترین طرح مترویی در مشهد است.

وی اضافه کرد: خط سوم مترو مشهد، مسیر حرم رضوی را پوشش می دهد و خطوط یک و ۲ را نیز به حرم متصل می کند.

شهردار مشهد ادامه داد: همچنین این خط پایانه مسافربری، راه آهن و فرودگاه را به حرم رضوی متصل می کند.

وی گفت: اجرای هر کیلومتر خط مترو بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال هزینه دارد، اما پای کار هستیم تا این طرح امسال بهره‌برداری شود.

قلندر افزود: همچنین ایستگاه سلامت خط دوم مترو در بلوار «فکوری» مشهد نیز امسال بهره‌برداری می شود.

تزریق روزانه یک دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد

شهردار مشهد در ادامه اظهار کرد: در سال جاری روزانه یک دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر می شود.

قلندر افزود: قرارداد خرید ۴۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز منعقد شده است و امسال ناوگان اتوبوس رانی تقویت خوبی خواهد داشت، به طوریکه در هیچ دوره ای به این میزان اتوبوس وارد ناوگان نشده است.

وی اضافه کرد: اکنون هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در ناوگان فعال است، اتوبوس های از رده خارج بخش خصوصی نیز توسط شهرداری خریداری و بازسازی می شود.

بنا بر این گزارش خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند.

مسیر توسعه چهار و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴ و نیم کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با هزار و ٧٣٠ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام می شود.

منبع : ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *