• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • سرویس مدارس فاقد برچسب ویژه از سوی پلیس راهور متوقف می شوند

سرویس مدارس فاقد برچسب ویژه از سوی پلیس راهور متوقف می شوند

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد با تاکید بر نظارت دقیق بر عملکرد سرویس های مدارس گفت: سرویس های مدرسه فاقد برچسب ویژه و تابلو از سوی گشتهای نظارتی و پلیس راهور متوقف و اعمال قانون خواهند شد.
احمد محبی در همایش آموزشی، توجیهی مدیران مجری سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ که با حضور نمایندگان دستگاه قضائی، پلیس راهور، آموزش و پرورش و مجریان سرویس مدارس برگزار شد، افزود: یکی از وظایف مهم تاکسیرانی و دستگاه های مرتبط، جابجایی دانش آموزان در طول سال تحصیلی است که در نظر داریم این خدمات رسانی را به بهترین شکل انجام دهیم.
وی با بیان اینکه این کار به جز در نظر گرفتن و اجرای قوانین و مقررات از سوی مجریان سرویس مدارس امکانپذیر نیست، اظهار کرد: بر این اساس ابتدا رانندگان متقاضی باید در سامانه کشوری “سپند”ثبت نام کنند تا رانندگان واجد شرایط گزینش شوند و این موضوع باید از سوی مدارس و شرکتهای مجری مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا نظارت دقیقی در این زمینه انجام خواهد شد.
محبی تصریح کرد: یکی از مسائلی که از سوی والدین و رانندگان سرویس مدارس مطرح می شود، نرخ سرویس مدارس است که در کمیسیون ماده ۱۸ با کارشناسی های انجام شده افزایش ۱۹ درصدی برای سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته از سوی شورای شهر تصویب شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: تلاش می کنیم تا با همکاری آموزش و پرورش و شرکت های مجری سرویس مدارس بر اعمال نرخ ها نظارت کنیم.
وی با اشاره به آموزش مجریان و رانندگان سرویس مدارس گفت: یکی از آیتم هایی که در ارزیابی های سال آینده مدنظر قرار داده خواهد شد، گذراندن دوره های آموزشی است و مبنای ارائه پروانه بهره برداری شرکت های مجری سرویس مدارس نیز همین موضوع خواهد بود.
وی افزود: در بکارگیری نوع خودروها برای سرویس مدارس سعی کرده ایم قانون تاکسیرانی را در نظر داشته باشیم که بر این اساس باید مدل خودرو زیر سال ۸۶ نباشد اما این موضوع به یکباره قابل اجرا نیست لذا با شیب ملایم به سمت ارتقای کیفیت ناوگان سرویس مدارس حرکت خواهیم کرد ولی با این حال داشتن معاینه فنی خودروها الزامی است.
محبی اضافه کرد: مسئول امنیت و ایمنی دانش آموزان شرکت های مجری سرویس دهی مدارس هستند لذا در انتخاب راننده و خودروی مناسب باید دقت بسیار بالایی انجام شود بنابراین به موقع رانندگان خودرو در سامانه “سپند” ثبت نام کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: سرویس های مدارس باید برچسب و تابلوی ویژه سرویس مدارس را نصب کنند در غیر اینصورت توسط پلیس راهور و گشت های نظارتی متوقف و اعمال قانون خواهند شد.
گفتنی است سال تحصیلی ۹۸-۹۹ حدود ۸۰۰۰ هزار خودرو جابجایی حدود ۷۰۰۰۰ هزار دانش آموز را بر عهده خواهند داشت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *