• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • فاز نخست پارک ۷۳ هکتاری مشهد تا انتهای سال به پایان می‌رسد | ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه

فاز نخست پارک ۷۳ هکتاری مشهد تا انتهای سال به پایان می‌رسد | ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه

  • ۹ ماه قبل
  • 0

با آغاز عملیات ساخت بزرگ‌ترین بوستان شهری مشهد تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از نخستین فاز این بوستان خواهیم بود.

بوستان ۷۳ هکتاری در حاشیه شهر یکی از پروژه‌های بزرگ و محرک توسعه در شرق مشهدالرضا (ع) است که اجرای آن در سال‌های اخیر با، اما و اگر‌های مختلفی روبه‌رو شد تا جایی که حرف و حدیث‌های مختلفی در حوزه لغو این پروژه یا تغییر در آن شنیده شد. هشتم مردادماه امسال شهردار مشهد در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۶ مشهد با تأکید بر شتاب‌گیری در فرایند ساخت پارک ۷۳‌هکتاری شهرک شهید رجایی گفت که براساس توافقات انجام شده با آستان قدس رضوی مبنی بر واگذاری یک حلقه چاه آب و رفع برخی موانع اجرایی، موضوع ساخت این پارک در مرحله تازه‌ای قرار گرفته است و امسال رینگ پیرامونی این بوستان بزرگ شهری مشهد ساخته خواهد شد و به مرور بخش‌های مختلف پارک نیز برای عموم مجاوران و زائران بارگاه رضوی آماده خواهد شد.

پارک شهری شهرک شهید رجایی در بولوار حر ۱۳ واقع شده و در صورت بهره‌برداری، معادل پارک ملت مشهد خواهد بود و به نوعی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری مشهد قرار است در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهرمان و در پهنه شرقی مشهد ساخته شود. به طور قطع با ساخت این بوستان پیوند خوبی میان حاشیه و متن شهر رقم می‌خورد.

در همین راستا معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری مشهد هم اعلام کرد که اسناد ساخت رینگ پارک ۷۳ هکتاری از سوی اداره‌کل طرح‌ها و مطالعات شهرداری به سازمان پارک‌ها ارسال شده است و به زودی فرایند برگزاری مناقصه ساخت این بخش از بوستان آغاز خواهد شد.

مناقصه پروژه آغاز شده است

مهدی یعقوبی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه روز شنبه ۱۴ مرداد، اداره‌کل دفتر طرح‌ها و مطالعات‌شهری نامه مربوط به سند ساخت رینگ دور پارک ۷۳ هکتاری واقع در شهرک شهید رجایی را به سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز شهرداری مشهد ارسال کرد، گفت: براساس این سند فرایند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای ساخت رینگ پیرامونی و مخازن این پارک و نیز آسفالت مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و … آغاز شده است و پس از انجام فرایند برگزاری مناقصه و با انتخاب پیمانکار مربوط، عملیات اجرایی مسیر‌های پیرامونی آغاز خواهد شد.

اعتبار ۱۰۰ میلیاردی

وی با بیان اینکه رینگ دور این بوستان شامل مسیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و خودرو‌های خدماتی با نام رینگ سلامت است، افزود: اعتبار در نظر گرفته شده در بودجه امسال سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز برای ساخت این پارک ۱۰۰ میلیاردتومان است. عملیات ساخت رینگ سلامت این پارک به مساحت سیزده هکتار، تا پایان سال به پایان می‌رسد.

۸ باغ در دل بوستان ۷۳ هکتاری

یعقوبی با بیان اینکه پارک ۷۳ هکتاری شهرک شهیدرجایی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های شهر مشهد است، تصریح کرد: این بوستان بزرگ شامل هشت‌باغ است. باغ شهر، باغ ایرانی، باغ کتاب، باغ بازی، باغ بانوان، باغ سلامت، باغ رویش و باغ ورزش، فضا‌هایی است که قرار است پذیرای زائران و مجاوران بارگاه رضوی باشد.

بازار‌های موقت برای فروش محصولات گیاهی

معاون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شهرداری مشهد در ادامه به برخی از ویژگی‌های طراحی شده در هر باغ اشاره کرد و گفت: باغ رویش یا گلشن گیاهان دارویی مربوط به اراضی و گلخانه‌هایی است که به کاشت گیاهان دارویی یا عرضه مستقیم گل و گیاه می‌پردازد. در پارکینگ تعبیه شده برای این باغ بازار‌های موقتی یا هفتگی برای فروش محصولات درنظر گرفته شده است. همچنین در باغ شهر مواردی مانند پارک جنگلی و محل اتراق ایجاد می‌شود و باغ ایرانی، ورودی اصلی، محور اصلی و میدان را به خود اختصاص داده است.

یعقوبی با بیان اینکه در باغ کتاب فضا‌هایی مانند مرکز فرهنگی، نگارخانه و فروشگاه کتاب در نظر گرفته شده، اظهار کرد: باغ بانوان نیز ویژه بانوان، باغ بازی مربوط به شهربازی، باغ سلامت نیز ویژه توانیابان و باغ ورزش هم شامل زمین‌ها و سالن‌های ورزشی، مسیر تندرستی و زمین اسکیت است.

وی افزود: متناسب با تهیه اسناد مربوط به فضا‌های مختلف این بوستان، فرایند واگذاری به پیمانکار هم برای اجرای هر باغ انجام خواهد شد تا عملیات اجرایی هر پروژه بدون وقفه شروع شود.

معاون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شهرداری مشهد درباره حضور سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در فرایند ساخت این بوستان نیز گفت: این موضوع به‌ویژه برای ساخت شهربازی مدنظر مدیریت شهری است.

منبع:شهرآرا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *