• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار مهم
  • >
  • پیشرفت ۱۵ درصدی آزادراه حرم تا حرم در خراسان رضوی/ افزایش ۴۰ درصدی هزینه ساخت آزادراه

پیشرفت ۱۵ درصدی آزادراه حرم تا حرم در خراسان رضوی/ افزایش ۴۰ درصدی هزینه ساخت آزادراه

  • ۹ ماه قبل
  • 0

مدیر طرح آزادراه حرم تا حرم گفت: طول قطعه آزادراه حرم تا حرم در خراسان رضوی ۴۰ کیلومتر بوده که تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت داشته است. هزینه ساخت آزادراه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشت.

جواد سوداگری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت آزادراه حرم تا حرم در خراسان رضوی اظهار کرد: طول این قطعه از آزادراه که قرارداد اجرایی و پیمانکار دارد، ۴۰ کیلومتر بوده و تحت عنوان قطعه سه‌راه تربت حیدریه به مشهد شناخته می‌شود. این بخش تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: روی بخش‌های مختلفی از این قطعه کار شده و در برخی بخش‌ها به ابنیه و در قسمت‌هایی به آستانه بسترسازی یا روسازی رسیده‌ایم. در بخش‌های دیگری نیز عملیات خاکبرداری و خاکریزی در حال انجام است. حدود ۱۰ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری و ۵ میلیون متر مکعب خاکریزی در دست اقدام است. این بخش در منطقه کوهستانی بینالود واقع شده و حجم عملیات بسیار بالا است.

مدیر طرح آزادراه حرم تا حرم با بیان اینکه مشکل خاصی در این قطعه پروژه وجود ندارد، عنوان کرد: اگر منابع مالی به اندازه کافی تزریق شود، همه چیز برای انجام کار مهیا است و این قطعه می‌تواند در فاصله زمانی دو ساله به سرانجام برسد. مشکل عمده ما تامین منابع است. هفته گذشته جلسه‌ای در استانداری بود که قرار شد بخشی از منابع به صورت نقدی تامین و بخشی نیز به صورت تهاتر زمین انجام شود.

سوداگری ادامه داد: سهم وزارت راه و شهرسازی ۳۰ درصد و سهم طرف مشارکت ۷۰ درصد است. از ابتدای پروژه تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای این قطعه هزینه شده اما به دلیل تورم حوزه اقتصادی برای کار باقیمانده ۳۷۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی اضافه کرد: از این ۳۷۰۰ میلیارد تومان، ۱۰۰۰ میلیارد تومان سهم کارفرما یعنی دولت و مابقی سهم طرف مشارکت است. امیدواریم با تمهیداتی که در ماه اخیر اندیشیده شده، بخش اعظمی از اعتبارات تزریق شده و منابع به زودی در اختیار قرار گرفته تا کار سرعت بیشتری به خود بگیرد. برای تامین مالی، قول‌هایی داده شده اما بازه دقیقی جهت عمل به آن‌ها داده نشده است.

سوداگری گفت: ساخت آزادراه در این قطعه برای هر کیلومتر حدود ۸۰ تا ۸۵ میلیارد تومان هزینه دارد. هزینه ساخت آزادراه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشت.

منبع:ایسنا

انتهای پیام//

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *