طرح رایگان شدن حمل و نقل عمومی مشهد در ابهام است

  • ۹ ماه قبل
  • 0

رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: طرح رایگان شدن حمل و نقل عمومی برای نخستین بار در کشور در شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شد که کمیته انطباق مصوبات، آن را مبهم دانسته است.

موسی الرضا حاجی بگلو روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز خراسان رضوی به مناسبت روز خبرنگار، افزود: این در حالی است که هنوز این طرح در مشهد اجرا نشده، مورد استقبال شهرداری تهران قرار گرفته است و حمل و نقل عمومی از مهرماه امسال برای دانش آموزان و ‌دانشجویان رایگان خواهد شد.

حاجی بگلو در خصوص اجرای طرح رایگان شدن حمل و نقل عمومی، افزود: در مرحله نخست این طرح، رایگان شدن حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی مطرح و مصوبه آن در شورای اسلامی شهر مشهد تصویب و به کمیته انطباق ارسال شد که در این کمیته ابهامی بر این طرح گرفته شد که برای پاسخ به آن فردا به صورت حضوری اقدام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر تحقق اهداف دولت مردمی با اجرای طرح رایگان شدن حمل و نقل عمومی، ادامه داد: امیدواریم کمیته انطباق که نماینده مردم و متشکل از نماینده شورای اسلامی استان خراسان رضوی و فرمانداری مشهد است، ‌این طرح را در راستای اهداف دولت مردمی برای ارایه خدمات مطلوب به مردم تایید و مصوب کند تا با رایگان کردن حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی در مشهد الرضا برای نخستین بار در کشور اتفاقات خوبی رقم بخورد.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: اکنون خبرهای شنیدیم که پیروی ارایه طرح رایگان شدن حمل و نقل عمومی که از طریق شورای اسلامی شهر مشهد ارائه شده است، شهرداری تهران نیز در این خصوص وارد عمل شده و برای مرحله نخست اجرای این طرح در تهران حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی دانش آموزان و دانشجویان از اول مهرماه امسال رایگان خواهد شد.

حاجی بگلو افزود: این امر نشان دهنده این است که می توان طرح رایگان شدن حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی مشهد را در راستای خدمت رسانی به مردم و کمک به دولت محقق کرد تا از این طریق اتفاق خوبی برای ارایه خدمات مطلوب در جامعه رقم بخورد.

وی با بیان اینکه در این زمینه نقش خبرگزاری ایرنا به عنوان نهادی دولتی برای تحقق این امر بسیار حایز اهمیت است، ادامه داد: از خبرگزاری ایرنا خواهشمندیم همانگونه که اقدامات و خدمات دولت را پوشش و انعکاس می‌دهد این موضوع را نیز جزو اهداف خود قرار دهد تا با همفکری و تعامل بهتر بتوانیم این موضوع را به سرانجام برسانیم تا این امر یکی از خدمت رسانی‌های خوب دولت محسوب شود.

این مسوول بیان کرد: خبرگزاری ایرنا در حوزه تفکری و نگاه دولتی شکل گرفته است و می‌تواند اتفاقات خوبی را برای تحقق اهداف و شعارهای دولت سیزدهم رقم بزند و ما هم در مجموعه شورای اسلامی شهر مشهد و شورای اسلامی استان خراسان رضوی نگاهمان این است که این اتفاقات را پیوند بزنیم چون که اعتقاد داریم هر اتفاق خوبی را که در مدیریت شهری رقم بخورد مردم آن را از نگاه دولت می‌بینند.

حاجی بگلو اضافه کرد: زیرساخت های اجرای طرح رایگان شدن حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، خط و ایستگاه اتوبوسرانی فراهم است و هم اینک ۱۰ خط اتوبوسرانی منتهی به حرم مطهر و ‌حاشیه شهر به صورت آزمایشی مشخص و به مدت سه ماه پس از تایید کمیته انطباق رایگان خواهد شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *