هم‌افزایی و مدیریت جهادی مانع خلق بهانه‌های سیاسی می‌شود

  • ۱۱ ماه قبل
  • 0

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای رفع مشکلات مردم، مانع خلق بهانه‌های سیاسی به ویژه در انتخابات برای معاندین می‌شود،سیدهادی طباطبایی با اشاره به اینکه هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای رفع مشکلات مردم به‌ویژه مسائلی که در حوزه وظایف بین‌دستگاهی است مانع خلق بهانه‌های سیاسی به ویژه در انتخابات برای معاندین می‌شود، اظهار داشت: استانداری باید مواضع این گونه را حل و فصل کند. وظیفه ذاتی ما نزدیک کردن دستگاه‌ها به هم است و باید از طریق روشنگری در وظایف و اهداف دستگاه‌ها باعث شویم کسی از خود رفع تکلیف نکند.

وی افزود: استانداری خراسان رضوی برای رفع این خلاها فعالیت ویژه‌ای دارد و درصورتی‌که دستگاه‌ها وظیفه خود را به هر بهانه‌ای انجام ندهند، برای رفع مشکل اقدام می‌کنیم.

طباطبایی ادامه داد: فعالیت دستگاه‌ها نباید محدود به حوزه وظایف سازمانی شود؛ در واقع این همان تعبیر مقام معظم رهبری درباره مدیریت جهادی است که مسئولان کار را روی زمین نگذارند و رئیس جمهور نیز اعتقاد ویژه‌ای به آن دارند. به‌عبارتی کار جهادی یعنی اینکه هم کار قانونی انجام دهیم و هم با درایت و تدبیر در حوزه فراقانونی عمل کنیم. یعنی  خود را محدود به خط و رسم‌هایی که قبلی‌ها کشیدند، نکنیم.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد:متاسفانه یک عده برای فرار از انجام کارها یک خط و رسم‌هایی تعریف کردند که محدوده کار ما این است و خارج از آن کار نمی‌کنیم. این مدیریت جهادی نیست؛ بلکه مدیریت جهادی حل مشکلات مردم به بهترین شیوه است و باید از همه توان‌ برای آن کمک بگیریم و در تسریع امور پیش‌قدم باشیم.

وی افزود: اگر این تفکر و دغدغه در بین مدیران برای خدمت به شهروندان جای گیرد،  مردم علقه بیشتری به نظام خواهند داشت. در واقع به جای اینکه ارباب رجوع را بین سیستم‌ها و  دستگاه‌ها ارجاع دهیم اگر نقش واسط خدمات دهی را نیز برعهده بگیریم وظیفه‌مان را نسبت به مردم و جامعه کامل انجام داده‌ایم. این نگاه در بهبود فضای کلان سیاسی نقش موثری دارد.

طباطبایی با اشاره به کاستی‌های احتمالی در قوانین بیان کرد: باید بپذیریم بخش‌هایی از قانون ما محدودیت‌هایی را برای مجریان ایجاد می‌کند. باید کمک کنیم این محدودیت‌ها را رفع و دست مجری را برای انجام کارها بازتر کنیم. اگر به سمتی برویم که قانون‌ها را به روز کنیم به خصوص با توجه‌به اینکه مجلس در راس امور است، نتایج بهتری می‌گیریم. به‌عنوان مثال برخی از قانون‌های ما در بحث جرایم و جریمه‌ها بازدارندگی چندانی ندارند. این نشان می‌دهد که ما خلاهایی را در حوزه قانون‌گذاری داریم که البته این دوره نیز مجلس به خوبی توانست پیگیری چند موضوع اساسی و مهم  را به سرانجام برساند. امیدواریم که برای همه این دغدغه ایجاد شود تا بتوانیم راه را برای خدمت‌رسانی به مردم باز کنیم.

منبع :تسنیم

انتهای پیام ://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *