مشهد دوباره قرمز شد

  • ۳ سال قبل
  • 0

پیش بینی های هفته گذشته در باره تغییر رنگ کرونایی مشهد تحقق یافت و از امروز طبق اطلاعات نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، مشهد از نارنجی به رنگ قرمز کرونایی درآمده و به جمع ۱۱۹ شهر دیگر کشور با شرایط قرمز کرونا پیوسته است.
روند افزایشی ابتلا و فوتی های کرونا در هفته های اخیر در مشهد، اگرچه در ۴ پیک قبلی نیز مشاهده شده است اما تفاوت دوره اخیر با دوره های گذشته، شیوع نوع بسیار خطرناک کرونای دلتاست. با توجه به ناپایداری محدودیت های کرونایی برای اصناف از یک سو و محدودیت های ورود و خروج از مشهد در آخرین پیک قرمز کرونا در این شهر، به نظر می رسد در پیک جدید نیز نمی توان در مقایسه با پیک مشابه دوره قبل، گامی به جلو برداشت.

آغاز موج پنجم کرونا
مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز با بیان اینکه اواسط خرداد تعداد میانگین بستری های روزانه استان ۱۸۲ نفر بوده و اکنون این آمار به ۲۳۵ نفر رسیده است، این مسئله را از نشانه های آغاز موج پنجم کرونا اعلام کرده و گفته است که اکنون ۳۶ درصد تست های کرونا در مشهد مثبت است.
همچنین به گفته امیررضا صالح مقدم، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تاکنون فقط ۵ تا ۶ درصد مشهدی ها در برابر کرونا واکسینه شده اند.
با این حال علی اصغر انجیدنی، دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هم اعلام کرده که تمهیدات لازم برای مقابله با موج پنجم شیوع کرونا ازجمله تخت های بیمارستانی مورد نیاز در مناطق زیرپوشش این دانشگاه فراهم شده است، به گونه ای که هم اکنون بیش از ۸۵۰۰ تخت بیمارستانی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده است و برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی از امکانات همه بیمارستان های خصوصی نیز برای بستری این بیماران کمک گرفته شده است.

محموله جدید واکسن، شاید از امروز
سعید نمکی، وزیر بهداشت، نیز از احتمال ورود محموله جدید واکسن طی امروز خبر داده و اعلام کرده است که واکسیناسیون مشاغل پرخطر نیز از اواسط ماه آینده آغاز می شود. طبق اعلام وزارت بهداشت، ۱۴۶ بیمار جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند و ۱۶ هزار و ۸۰ نفر نیز به این بیماری مبتلا شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *