بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های خراسان رضوی سنددار شدند

  • ۸ ماه قبل
  • 0

مدیر حقوقی شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های استان سنددار شده‌اند.

ناصر صادقیان‌پور در خصوص نهضت مبارزه با رودخواری در استان اظهار کرد: اکنون شاهد به بلوغ رسیدن نهضت سنددار کردن رودخانه‌های استان هستیم و این موضوع نشان از تمایل رو به رشد مردم به حفظ طبیعت رودخانه‌های محل زندگی‌شان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های استان سنددار شده‌اند، عنوان کرد: از کلیه مردم، فعالان و همراهان این حوزه قدردانی کرده و این وعده را می‌دهیم که با فراگیری این نهضت، سرعت بیشتری به کار داده و تا پایان سال جاری آمار خیره‌کننده‌تری از این خیزش قابل ستایش که معلول همراهی مردم و مسئولان استان است، به دست آوریم.

صادقیان‌پور با اشاره به صدور سند مالکیت بیش از ۴۵ هکتار از رودخانه‌های کدکن تربت حیدریه تصریح کرد: به لطف همکاری مردم، همراهی شایان تقدیر سمن‌های فعال استان و هم‌افزایی مناسبی که با ادارات ثبت اسناد شهرستان‌های استان به عمل آوردیم، موفق شدیم سند مالکیت یک رودخانه دیگر در استان را اخذ کنیم.

مدیر حقوقی شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: قانون‌گذار در اصل ۴۵ قانون اساسی و مواد ۱ و ۲ قانون توزیع عادلانه آب و آیین‌نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه‌ها، تکلیفی برعهده وزارت نیرو قرار داده است. طبق قانون رودخانه‌ها متعلق به مردم بوده و وزارت نیرو مکلف به حفاظت از این ثروت ملی است.

وی افزود: با توجه به وسعت بسیار زیاد پهنه رودخانه‌ها، کمبود منابع مالی و انسانی لازم برای صیانت از تمامی این اراضی ارزشمند و همچنین طمع و وسوسه سودجویان و رودخواران نسبت به این ثروت ملی، لزوم هم‌افزایی و مشارکت مردمی بیش از پیش نمایان می‌شود. بر همین اساس با استعانت از ظرفیت مطالبه‌گری مردمی و تنویر افکار عمومی نسبت به ضرورت حفظ این اراضی، نهضتی را راه‌اندازی کردیم که تاکنون موفق به دستاوردهای چشم‌گیری شده است. از جمله این دستاوردها جانمایی ۷۵۰۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های استان در سامانه کاداستر اداره ثبت است.

صادقیان‌پور خاطرنشان کرد: از هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم که در صورت مواجهه با رودخواری، تصرف و یا خرید و فروش اراضی بستر رودخانه‌ها، هرچه سریع‌تر مراتب را به اطلاع همکاران ما در ادارات امور آب شهرستان‌ها برسانند تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *