خراسان رضوی برپایی دوباره نمایشگاه کتاب سالانه در مشهد را خواستار است

  • ۸ ماه قبل
  • 0

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از مسوولان این وزارتخانه خواست تا با توجه به حجم استقبال بالای مردم این استان زمینه احیای نمایشگاه کتاب در آبان ماه امسال را مانند سالهای قبل در مشهد فراهم کنند.

جلیل سروری به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب در مشهد اشاره کرد و گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده از شهروندان خراسان رضوی، تمامی افراد، علاقه مند به برپایی نمایشگاه کتاب به صورت فیزیکی هستند تا در کنار توزیع و معرفی کتاب، بستر آشنایی مردم با نویسندگان و مولفان به صورت رو در رو فراهم شود و این رویداد بزرگ فرهنگی فقط به تهران اختصاص نداشته باشد.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های برگزاری نمایشگاه ها افزود: برپایی نمایشگاه کتاب در استان علاوه بر این که حمایت مالی علاقه مندان به فرهنگ را در پی دارد، کمک مالی وزارتخانه برای برگزاری هر چه باشکوه تر آن را نیز می طلبد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص معرفی شهرهای استان به عنوان پایتخت کتاب گفت: چند سال قبل نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد و امسال شهرستان سبزوار به عنوان یکی از ۱۲ شهر برتر در حوزه کتاب معرفی شده است و در تلاشیم تا امسال سبزوار به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.

سروری با اشاره به خواسته دیگر خراسان رضوی مبنی بر معرفی مشهد به عنوان “پایتخت کتاب ایران” افزود: در این راستا از اواخر سال گذشته تاکنون رویداد “نمایش و معرفی کتابهای تخصصی و ارزشی” در مناسبتهای مختلف توسط شهرداری مشهد در سطح شهر به صورت تبلیغات عمومی و همچنین توسط کتابخانه ها اجرا شده است که در مراحل بعدی مقرر شد که محل فروش کتابهای مزبور معرفی و برای خرید آنان تسهیلات در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن هر ساله “روستا یا عشایر دوستدار کتاب” نیز در استان معرفی می شوند که به دنبال آن هستیم که در حوزه کتاب همه دستگاه‌های اجرایی را در قالب طرحی با عنوان “مشهد شهر کتاب” گرد هم آوریم و ترویج فرهنگ کتاب را از طریق آنها دنبال کنیم.

منبع:ایرنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *