پایان یک زندگی نسبتا خصوصی؛ محمد علی نجفی به قتل همسر دومش اعتراف كرد

  • ۵ سال قبل
  • 0

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-12-12 12:53:18Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

صدای شلیک چند گلوله از طبقه هفتم برج مسکونی آرمیتا نه‌فقط سعادت‌آباد تهران که تمام ایران را در بر گرفت، جایی که یکی از نخستین صفحات یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های جنایی ایران در آن ثبت شد. یک سو، شهردار مستعفی و پر‌حاشیه تهران ایستاده بود و کسی نمی‌داند در آن لحظه به چه فکر می‌کرده است، و آن‌سو‌تر، میترا بود، بی‌جان و غرق در خون.
ماجرای قتل میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، دیروز مهم‌ترین خط خبری رسانه‌های ایران بود. اخبار لحظه‌ای مخابره می‌شد. خیابان‌های منتهی به برج مسکونی‌ای که مقتول در آن زندگی می‌کرد مملو از پلیس بود. همسایه‌ها سراسیمه بودند و خبرنگاران به دنبال سرنخ‌های حادثه.
شهردار سابق تهران حتی فکرش را هم نمی‌کرد پس از استعفایش و ماجرای جنجالی رابطه‌اش با میترا، باز هم خبر یکِ رسانه‌های ایران بشود. ماه‌های پیش، نجفی زندگی تازه‌ای را با میترا آغاز کرده بود، رابطه‌ای که قرار نبود علنی شود‌ اما شد، و این آغازی بود بر حاشیه‌ها و زندگی جنجالی آقای نجفی. کسی که روزگاری امضایش بر تمامی کتاب‌های درسی حک شده بود، اکنون سوژه یکِ صفحه حوادث تمام روزنامه‌ها شده است.
او پس از نشستن بر کرسی شهرداری تهران، با حرف و حدیث‌های زیادی روبه‌رو شد. در زمان صدارتش بر بلدیه تهران، فیلم رقصیدن دخترکان خردسال سوژه‌ای ناب دست ‌رسانه‌ها داد و طولی نکشید که امضایش را پای نامه‌ استعفایش بزند و از «بهشت»* رانده شود.
کناره‌گیری‌اش از شهرداری تهران آغازی بر حاشیه‌های تازه زندگی نجفی بود اما این همه ماجرا نبود و انتشار تصاویر او به همراه زنی جوان آقای شهردار سابق را به سمت حاشیه‌هایی بزرگ‌تر هل داد. خبر ازدواج دومش با میترا استاد مثل توپ فضای مجازی را ترکاند تا جایی که واکنش واكنش ميترا همسرش را در پی داشت. همان زمان، میترا به این حواشی واکنش نشان داد و در گفت‌وگو با رسانه‌ها شایعه ارتباط نامشروع با محمدعلی را رد کرد و گفت که نجفی را عاشقانه دوست دارد و همسر عقدی اوست.
چند ماهی خبری از رانده‌شده مغموم بهشت نبود تا اینکه ظهر دیروز توییت خبرنگار انصاف‌نیوز او را به صدر اخبار آورد: دیروز زن دوم نجفی زنگ زد انصاف و می‌خواست باهامون مصاحبه کنه. امروز قرار بود بیاد دفتر. همین امروز به قتل رسید.
خبر قتل همسر دوم محمدعلی نجفی در چشم‌برهم زدنی فضای مجازی را پر کرد و پای خبرنگاران زیادی را به خانه مقتول کشاند. گزارش‌های میدانی خبرنگاران حاکی از آن بود که تعداد زیادی خودرو پلیس مقابل برج مسکونی محل سکونت استاد متوقف شده‌اند.
قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، که در محل حادثه حضور داشت، در همان دقایق اولیه قتل همسر دوم شهردار سابق تهران را تأیید کرد. با اینکه این مقام قضایی از پاسخ به سؤالات خبرنگاران طفره می‌رفت، به‌ناچار اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها گذاشت و گفت محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، در محل حضور ندارد و همسر او به ضرب ۵ گلوله سلاح گرم از ناحیه سینه به قتل رسیده است.
دیدن جنازه غرق در خون مادرz
علت قتل میترا استاد، محل سکونت تازه او در یک برج مسکونی در یکی از مناطق مرفه‌نشین تهران و واکنش نشان ندادن نجفی، همه، کلاف سردرگمی بود که خبرنگاران حاضر در محل جنایت در پی رسیدن به پاسخی درست برای آن بودند.
یکی از همسایگان مقتول که در طبقه ششم این برج مسکونی زندگی می‌کند در مصاحبه با خبرنگاران مدعی شد فرزندانش صدای درگیری مقتول در واحدش را شنیده‌اند. این زن جوان در اظهاراتش مدعی شد هیچ شناختی از همسایه مقتولش ندارد و او کمتر از یک ماه است در این برج ساکن شده است.
با توجه به اینکه هنوز مشخص نبود چه کسی خبر کشف جسد را به پلیس داده است، شنیده‌ها حاکی از آن بود که فرزند سیزده‌ساله متوفی در زمان برگشت از مدرسه جسد غرق در خون مادرش را داخل حمام مشاهده و موضوع را به پلیس گزارش کرده است.
تحقیقات میدانی پلیس و دستگاه قضایی ادامه داشت و جسد متوفی به دستور قاضی شهریاری برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد اما هنوز خبری از شهردار مستعفی تهران نبود تا اینکه خبر مصاحبه‌اش با یکی از رسانه‌ها دوباره آتش این حادثه را برافروخت. نجفی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آخرین بار چه زمانی همسرش را دیده است گفت: من الان مشغول کاری هستم. نمی‌توانم صحبت کنم.
همین متن کوتاه دوباره بازار حواشی و شایعات را داغ کرد و برخی قتل میترا استاد را شبیه به پرونده قتل همسر دائم ناصر محمد‌خانی به دست شهلا جاهد دانستند. عده‌ای هم از متواری شدن نجفی خبر دادند تا جایی که سخن‌گوی قوه قضائیه برای خواباندن این حواشی واکنش نشان داد. غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان اظهار کرد: تحقیقات این پرونده به‌تازگی آغاز شده است. سرنخ‌هایی هم به دست آمده اما هنوز هیچ شخصی به عنوان متهم به قتل دستگیر نشده است.
با توجه به شرایط امنیتی برج مسکونی‌ای که میترا استاد به‌تازگی در آن سکونت یافته بود و اینکه هیچ شخصی بدون هماهنگی نگهبان نمی‌توانسته است به آن ورود پیدا کند و از سویی دوربین‌های مداربسته این برج مرتفع، شناسایی عامل یا عاملان احتمالی قتل کار چندان پیچیده‌ای نبود اما دستگاه قضا و پلیس از ارائه اطلاعاتی بیش از این خودداری کردند.
یک مصاحبه جنجالیz
در خصوص قتل میترا استاد، برخی از رسانه‌ها بیکار ننشستند و به برخی از حواشی این زن و شوهر پرحاشیه پرداختند. در این خصوص، مشرق‌نیوز متن مصاحبه پیشین میترا استاد با تارنمای «امید مردم» در خصوص ماجرای عروسی‌اش با نجفی را منتشر کرد.
در متن این مصاحبه، میترا از عشق به همسرش صحبت کرده و مدعی شده است هر انسانی در هر منصب و جایگاهی که باشد باز هم یک بخش خصوصی در زندگی‌اش دارد. او گفته بود هر فردی می‌تواند عاشق شود و ازدواج کند و همه انسان‌ها تا زمانی که جان دارند حس دوست داشتن در وجودشان هست، چه دکتر نجفی باشد چه هر شخصیت دیگری. استاد در این گفت‌وگو از انگ‌هایی که به او نسبت داده بودند هم حرف زده و ادامه داده بود برخی‌ها گفته‌اند او زن صیغه‌ای دکتر است در حالی که عقدنامه دارد و حتی اگر صیغه باشد هیچ مشکلی با این موضوع ندارد.
میترا با اشاره به نحوه ازدواجش با نجفی گفته بود او خیلی محترمانه خواستگاری کرده و استاد هم بعد از مشورت با خانواده‌اش جواب مثبت داده و ازدواج در سال ٩٧ سر گرفته
است.
البته در آن زمان عکسی از نجفی و میترا در یک صفحه اینستاگرامی منتسب به شهردار سابق تهران با شعری از حافظ منتشر شد که خلاف عرف مقامات کشور -حتی مقامات سابق!- بود و به همه شایعات صیغه‌ای بودن همسر دومش پایان داد. البته نجفی بعدا ضمن تأیید خبر ازدواج دومش، مدعی شد صفحه اینستاگرامی به او تعلق ندارد.
انصاف‌نیوز هم عصر دیروز پیش از اعلام دستگیری قاتل و پس از داغ شدن ماجرای قتل همسر دوم نجفی، از ماجرای تماس میترا استاد با خبرنگارش پرده برداشت و در متنی نوشت همسر دوم محمدعلی نجفی در ساعت ۱۵:۳۱ روز دوشنبه در تماسی تلفنی با خبرنگارشان گفته بوده است می‌خواهد مصاحبه‌ای کند تا کمی از آبروی رفته‌اش بازگردد. او همچنین از وعده‌های پیش از ازدواجش گفته و مدعی شده بود بخشی از آن وعده‌ها محقق نشده است. البته در ادامه این متن آمده است ادعاهای میترا استاد در این تماس‌ها از سوی انصاف نیوز قابل تأیید یا رد نیست چون این تماس تلفنی از سوی او و در روز تعطیل بوده و امکان ضبط آن نیز نبوده است؛ ضمن اینکه این تماس‌ها در قالب مصاحبه نبوده و پس از آن انصاف‌نیوز آمادگی خود را برای مصاحبه حضوری در روز سه‌شنبه اعلام کرده است.
در حالی که تحقیقات این پرونده برای شناسایی قاتل میترا استاد ادامه داشت، محمدعلی نجفی به پلیس آگاهی تهران مراجعه کرد و به قتل همسر دومش اعتراف کرد. قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، اعلام کرد نجفی انگیزه‌ خود را از ارتکاب قتل همسرش اختلافات خانوادگی مطرح کرده است.
به گفته شهریاری، با توجه به حساسیت‌های موجود، دستورهای لازم برای انتقال متهم به پزشکی قانونی صادر شد و قرار است پزشکی قانونی از محمدعلی نجفی تست روان‌شناسی و تست مواد مخدر و مصرف الکل بگیرد هرچند سرپرست دادسرای امور جنایی تهران افزود: این به معنای مصرف مواد مخدر یا الکل از سوی متهم نیست اما برای اینکه مشخص شود قتل تحت تأثیر این عوامل بوده است یا خیر این تست‌ها گرفته می‌شود.
اما محمدعلی نجفی در نخستین اعتراف‌هایش به قتل میترا استاد گفت: او برای خراب کردن زندگی من آمده بود. مدام مرا تهدید می‌کرد که اسرارم را فاش و زندگی‌ام را ویران می‌کند. او حتی می‌خواست تهدیدهایش را در مصاحبه‌ای عملی
کند.
نجفی در حالی برای اعتراف به قتل همسرش خود را به پلیس تسلیم کرد که روزنامه شرق جزئیات تازه‌ای از این حادثه را منتشرکرد. بر اساس خبر شرق، نجفی به علت کمانه‌ کردن یکی از گلوله‌هایی که به سمت همسر مقتولش شلیک کرده زخمی شده بود.
تا لحظه تنظیم این گزارش، ابعاد تازه‌تری از این ماجرای جنجالی مشخص نشده است اما توییت غلامحسین کرباسچی نخستین اظهارنظر تأمل‌برانگیز چهره‌های سیاسی کشور درباره این ماجرا بود. او نوشت: ماهیت تأسف‌بار حادثه قتل میترا استاد هرچه باشد نمی‌توان مسئولیت کسانی را که ٢ سال قبل به رغم اصرار و تذکر دلسوزان و مراکز مسئول، این چاه ویل را برای اصلاحات و نجفی حفر کردند نادیده
گرفت.

منبع: شهرارا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه