حدود ۲۰۰ بیمار کرونایی روزانه در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند

  • ۲ سال قبل
  • 0

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون روزانه ۱۹۶ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد روزانه ۱۴۳ نفر است.

دکتر محمد پهلوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۴۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که ۹۹ نفر آنان بد حال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که ۷۴ نفر آنان بد حال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه این بیمارستان‌ها تحت درمان هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین روزانه ۳۶۱ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

پهلوان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون برای مقابله با موج احتمالی کرونا تاکید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۹۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۰ هزار و ۵۲۸ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۹۶۷ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۶۴ میلیون و ۴۷ هزار و ۳۵۵ دُز اول، ۵۷ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۲ دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۴۶۰ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران به ۱۴۷ میلیون و ۶۱۸ هزار دُز رسیده است.
هم اکنون ۳۴ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۶۹ شهر نارنجی، ۲۹۱ شهر زرد و ۵۴ شهر کشور در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

منبع :ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *