تعداد شهرهای نارنجی کرونایی در خراسان رضوی افزایش یافت

  • ۲ سال قبل
  • 0

 رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ۶ شهر استان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و شهرستان نیشابور نیز همچنان در شرایط قرمز کرونایی است.

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد پهلوان، مهمترین نگرانی مدافعان سلامت را کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و افزود: بردسکن، خلیل آباد، داورزن، فیروزه، کلات و کوهسرخ در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان این که بر اساس اعلام وزارت بهداشت شهرهای بینالود، تربت جام و زاوه در شرایط آبی قرار دارند ادامه داد: سایر شهرهای استان نیز در وضعیت زرد هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر بیش از یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشتر بیماران بدحال، افراد واکسن نزده و یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند.

پهلوان با اشاره به این که طی یک روز گذشته ۷۲۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند ادامه داد: عموم مردم در صورت بروز علایم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و ۲ مراجعه و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

وی از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی ها، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در مهار این همه گیری یاری کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۹۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۰ هزار و ۵۲۸ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۹۶۷ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۶۴ میلیون و ۴۷ هزار و ۳۵۵ دُز اول، ۵۷ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۲ دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۴۶۰ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران به ۱۴۷ میلیون و ۶۱۸ هزار دُز رسیده است.

هم اکنون  ۳۴ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۶۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۹۱ شهر در وضعیت زرد و ۵۴ شهر کشور در وضعیت آبی هستند.
منبع :ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *