جنایت سابقه داران در کوچه سماورسازان!

  • ۱ سال قبل
  • 0

با دستگیری سه متهم پرونده «جنایت در کوچه سماورسازان» مشخص شد که جوان معروف به «سعید قارداش» این جنایت هولناک را رقم زده است.
به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، حدود ساعت ۲ بامداد بیستم مرداد گذشته، ماموران انتظامات بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد از مرگ جوان مجهول الهویه ای خبر دادند که با ضربات قمه (نیمچه) مجروح و به مرکز درمانی منتقل شده بود.
به دنبال دریافت این خبر، بلافاصله قاضی ویژه قتل عمد مشهد برای بررسی میدانی ماجرا، عازم بیمارستان شد و به این ترتیب با حضور عوامل بررسی صحنه جرم در محل، تحقیقات در این باره ادامه یافت.
با توجه به این که آثار ضربات قمه در سر و سینه جوان مجهول الهویه وجود داشت، ابتدا تحقیق از امدادگران اورژانس آغاز شد تا محل وقوع جنایت مشخص شود. نیروهای اورژانس ۱۱۵ مشهد در پاسخ به سوالات قاضی «محمود عارفی راد» بیان کردند که ساعتی قبل پیکر مجروح و نیمه جان جوان ۳۳ ساله ای را از انتهای بولوار رسالت و در محله معروف به کوچه سماورسازان به مرکز درمانی منتقل کرده اند. آن ها در تشریح جزئیات موضوع به مقام قضایی گفتند: فرد ناشناسی با اورژانس تماس گرفت و مدعی شد پیکر خون آلود مردی در محله «سماورسازان» افتاده است! به همین دلیل هم ما در همان ساعت بامداد، آژیرکشان به بولوار رسالت رفتیم و پیکر آن جوان را در حالی به بیمارستان منتقل کردیم که آخرین نفس هایش را می کشید!
به دنبال گزارش امدادگران اورژانس، قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به همراه گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، به طرف محله یاد شده حرکت کردند و به تحقیقات میدانی ادامه دادند. بررسی های تخصصی با پرسش از اهالی محل و رهگذران در حالی وارد مرحله جدیدی شد که یکی از ساکنان کوچه مذکور گفت: در نیمه های شب صدای درگیری و فریادهای چند نفر را شنیده است که یکی از آن ها با شیئی که در دست داشت ضرباتی بر پیکر فرد دیگری فرود آورد.
گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است با ثبت این اظهارات، ادامه تحقیق برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان نزاع مذکور به کارآگاهان دایره قتل عمد آگاهی سپرده شد که به این ترتیب گروهی تخصصی از کارآگاهان با هدایت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) شبانه به بررسی دوربین های ترافیکی در منطقه پرداختند که در نهایت چهره چند جوان شناسایی شد و تصویر آنان زیر ذره بین رصدهای اطلاعاتی قرار گرفت. تحقیقات بیشتر بیانگر آن بود که همه کسانی که در درگیری حضور داشتند از افراد معتاد و سابقه داری هستند که جا و مکان مشخصی ندارند. به همین دلیل بررسی های پلیس با راهنمایی قاضی «عارفی راد» در پاتوق های استعمال مواد مخدر و خلافکاران سابقه دار متمرکز شد. اگرچه هویت مقتول و متهمان پرونده در پیگیری های پلیس و بررسی بانک اطلاعاتی مجرمان لو رفته بود، اما شناسایی مخفیگاه آنان با مشکلاتی روبه رو شد تا این که بالاخره کارآگاهان پس از مدتی تعقیب و مراقبت های شبانه و ردزنی های اطلاعاتی، به سرنخی از مکان های تردد متهمان دست یافتند و روز سه شنبه گذشته، سه متهم اصلی پرونده را در یک عملیات ضربتی و هماهنگ به دام انداختند، اما همه آن ها خود را بی خبر از ماجرای این جنایت هولناک نشان می دادند و مدعی بودند که از مرگ جوان ۳۳ ساله اطلاعی ندارند، به همین دلیل کارآگاهان از آن ها بازجویی های تخصصی کردند تا این که جوان ۳۴ ساله معروف به «سعید قارداش» لب به اعتراف گشود و راز این قتل فجیع را فاش کرد. به گزارش خراسان، پس از انتقال متهمان به شعبه ویژه پرونده های جنایی، آن ها در حالی مقابل قاضی محمود عارفی راد ایستادند که بوی عفونت دست متهم معروف به «سعید قارداش» فضای اتاق را غیرقابل تحمل کرده بود. او ابتدا درباره ماجرای عفونت شدید دستش به قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب گفت: مدتی قبل از دستگیری با افراد دیگری وارد نزاع شدم که آن ها با شمشیر دستم را زخمی کردند.
این معتاد سابقه دار سپس درباره چگونگی قتل جوان ۳۳ ساله گفت: من یک دستگاه موتورسیکلت را به صورت امانت در اختیار یکی از دوستانم به نام وحید گذاشتم، اما آن جوان (مقتول) موتورسیکلت را از دوستم زورگیری کرده بود! هنگامی که من این ماجرا را شنیدم خیلی عصبانی شدم و به همراه وحید و یکی دیگر از دوستانم به دنبال او بودیم. حتی به در خانه اش هم رفتیم، ولی او را پیدا نکردیم تا این که وقتی به سمت خانه بازمی گشتیم به طور اتفاقی او را سوار بر موتورسیکلت در کوچه «سماورسازان» دیدیم.
او که به شدت ترسیده بود موتورسیکلت را روی زمین انداخت و پا به فرار گذاشت. در این هنگام من هم «نیمچه» را کشیدم و به دنبالش دویدم تا این که بعد از طی مسافتی به او رسیدم و ضرباتی به سروسینه اش زدم که در تاریکی شب خون آلود داخل کوچه افتاد که بعد هم ما از محل گریختیم. بنا بر گزارش اختصاصی خراسان، متهم به قتل پس از اعتراف در حضور مقام قضایی روانه مرکز درمانی شد تا بررسی های بیشتر درباره زوایای پنهان این جنایت هولناک در پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه یابد.

منبع: خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *