افزایش قیمت نفت در میان‌مدت به نفع اقتصاد ایران نیست

  • ۲ سال قبل
  • 0

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی گفت: افزایش قیمت نفت به نفع اقتصاد ایران در میان‌مدت و کوتاه مدت نخواهد بود. زیرا اصلاح ساختارها، عامل‌ها و نیز میزان بازدهی‌های اقتصادی امکان فراهم شدن بستر خام فروشی را نسبت به ایجاد ارزش افزوده از نفت، افزایش خواهد داد.

وحید ارشدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان تاثیرگذاری افزایش قیمت نفت بر اقتصاد ایران، اظهار کرد: با توجه به اینکه اقتصاد ایران وابسته به نفت بوده و در دوران تحریم‌ها، اصلاحات ساختاری برای کاهش وابستگی به نفت انجام نشده است، به نظر می‌رسد افزایش قیمت نفت به نفع اقتصاد ایران در میان‌مدت و کوتاه مدت نخواهد بود. زیرا اصلاح ساختارها،عامل‌ها و نیز میزان بازدهی‌های اقتصادی امکان فراهم شدن بستر خام فروشی را نسبت به ایجاد ارزش افزوده از نفت، افزایش خواهد داد.

وی افزود: در چنین شرایطی، اقتصاد به جای تبدیل محصول با ارزش‌افزوده بالا، ترجیح می‌دهد خام فروشی کند.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی بیان کرد: همچنین با وجود تحریم‌های متعدد و شدید، مشخص نیست که بتوانیم همه منافع کوتاه مدت حاصل از افزایش قیمت نفت را به راحتی کسب کنیم. مگر اینکه دنیا احتیاج شدیدی به نفت و گاز پیدا کند و تولید انرژی‌های جایگزین امکان پذیر نباشد.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *