خودروهای نظامی ارتش در مشهد رژه رفتند

  • ۲ سال قبل
  • 0

خودروهای نظامی ارتش همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و روز نیروی زمینی در میدان ۱۵ خرداد مشهد رژه رفتند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور روز دوشنبه در این مراسم گفت: ۲۹ فروردین روز عید ارتشی است که متعلق به نظام و مردم است.

امیر سرتیپ رضا آذریان افزود: روزی که امام با شرایط سختی که در سال ۱۳۵۸ برای کشور رقم خورده بود پیام تاریخی مهم خود را صادر و این روز را به نام روز ارتش نام گذاری کردند.

وی ادامه داد: امام(ره) فرمودند ارتش محترم در ۲۹ فروردین با ساز و برگ نظامی در میادین بزرگ و اصلی شهرها به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کنند و مردم هم از ارتش حمایت کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور گفت: ارتش در به ثمر رسیدن انقلاب نقش آفرینی مهمی کرد و در مبارزه با ضدانقلاب و گروهک‌های تجزیه طلب محکم ایستاد و در اوایل انقلاب در مدت کوتاهی به غائله جدایی طلبان پایان داد و در دفاع مقدس در کنار سایر نیروهای مسلح و مردم اثرگذاری موثری داشت.

آذریان افزود: ارتش، بعد از دفاع مقدس هم با شعار “ما می‌توانیم” توانست در جایگاه بالای نظامی بایستد و امروز در هیچ زمینه ای به کشورهای دیگر وابستگی ندارد و به خودکفایی کامل رسیده است و در رزمایش های مجزا و مشترک این توان و اقتدار را نشان داده و مرزبان کشور است.

وی با بیان این که در منطقه شمال شرق جانانه از مرز حفاظت می‌کنیم ادامه داد: ارتش، امروز از پیشرفته ترین تجهیزات بومی برخوردار است و اشراف کاملی بر تحولات اطراف مرزها دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور گفت: امروز نیروی زمینی، نیرویی سنتی نیست بلکه نیروی زمینی ما نیرویی واکنش سریع، متحرک و هجومی است.
آذریان افزود: همه نیروهای مسلح، مردمی و در کنار مردم هستند و در حوادث مختلف طبیعی این امر را نشان داده اند و به یاری مردم شتافته اند و تحت امر رهبری و تدابیر ولی امر در مقابله با تهدیدات در آمادگی کامل هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جهاد تبیین گفت: اگر همه ما به جهاد تبیین بپردازیم و گذشته کشور را به کسانی که آن دوران را ندیدند بگوییم در مقابل تهاجم دشمن موفق خواهیم بود و در نیروهای مسلح هم جهاد تبیین شروع شده است.

پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمنان قسم خورده انقلاب و به تبعیت از آنان جیره‌خواران ناآگاه داخلی شان  نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساس‌ترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کرد و در پیامی تاریخی در ۲۹ فروردین سال ۵۸ خطاب به ملت، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت وحدت، انسجام و یکپارچگی ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر و روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نام‌گذاری کردند.

منبع :

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *