اولویت ارتش پشتیبانی از مردم است

  • ۲ سال قبل
  • 0

پشتیبانی از مردم در اولویت ارتش است، گفت: تمام نیروهای ما مردمی هستند؛ چراکه در تمام عرصه‌ها مردم در کنار نیروهای مسلح بوده‌اند، لذا ما هم در تمام بحران‌ها و در بحث محرومیت‌زدایی، به عنوان فدائیان مردم در کنار آنان هستیم.

امیر سرتیپ رضا آذریان صبح امروز ۲۹ فروردین در مراسم روز ارتش، اظهار کرد: امروز روز عید ارتش است. ارتشی که متعلق به نظام‌ جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران اسلامی است. روزی که امام(ره) با وجود تمام شرایط سخت آن زمان که گروه‌های معاند و تجزیه‌طلبان به دنبال تجزیه کشور و تضعیف ارتش بودند، پیام تاریخی و بسیار مهمی را برای ارتش ابلاغ کردند و در فرازی فرمودند: “ارتش محترم در روز ۲۹ فروردین با ساز و برگ نظامی در میادین بزرگ شهرهای بزرگ ایران اسلامی به رژه بپردازد و حمایت و پشتیبانی خود از جمهوری اسلامی ایران را اعلام کند. ” امام(ره) همچنین مردم را هم مکلف کردند که از ارتش حمایت کنند و فرمودند: “هیچ کس حق دخالت در امور ارتش را ندارد.”.

وی با بیان اینکه ارتش در کنار مردم و امام نقش بسیار مهمی را در به ثمر رسیدن انقلاب ایفا کرد، افزود: ارتش در مقابل گروهک‌های معاند و ضد انقلاب ایستاد و در برابر اغتشاشات کسانی که به دنبال جدا کردن استان‌هایی از ایران بودند، ایستادگی کرد، از جمله اینکه در منطقه ترکمن صحرا، لشکر ۷۷ توانست در مدت کوتاهی دو جنگ گنبد را به پایان برساند.

این فرمانده نظامی با اشاره به حماسه‌آفرینی‌های ارتش در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: پس از آن دوران نیز ارتش توانست در یک جایگاه بسیار بالای نظامی بایستد. امروز ارتش جمهوری اسلامی، ارتشی معنویت‌محور و اعتقادی است و هیچ گونه وابستگی به هیچ کشوری ندارد و در چهار عرصه نیروی زمینی، پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی دریایی به خودکفایی کامل رسیده است و این خودکفایی را با برگزاری رزمایش‌های سالیانه مجزا و مشترک با سایر نیروهای مسلح اثبات کرده است و این نشان از قدرت بالای ارتش جمهوری اسلامی دارد.

آذریان با اشاره به نقش ارتش در تامین امنیت مرزهای کشور، عنوان کرد: ارتش در کنار مرزبانان عزیز نیروی انتظامی، در منطقه شمال شرق کشور در حال حراست و حفاظت از مرزها است و از پیشرفته‌ترین تجهیزات بومی استفاده می‌کند. ملت عزیز ما مطمئن باشد با وجود نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شرق کشور و اشراف اطلاعاتی کامل، هیچ گونه تهدیدی در این منطقه قابل تصور نیست؛ چراکه ما شبانه‌روز در حال دیده‌بانی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز ارتش مانند سایر نیروهای مسلح، تمام قطعات تجهیزات راهبردی را خودش تهیه می‌کند، گفت: امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی دیگر به صورت سنتی عمل نمی‌کند و دارای نیروهایی مانند واکنش سریع و متحرک هجومی است.

فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا با تاکید بر اینکه پشتیبانی از مردم در الویت ارتش است، اضافه کرد: تمام نیروهای ما مردمی هستند؛ چراکه در تمام عرصه‌ها مردم در کنار نیروهای مسلح بوده‌اند، لذا ما هم در تمام بحران‌ها و در بحث محرومیت‌زدایی، به عنوان فدائیان مردم در کنار آنان هستیم. امروز ما می‌خواهیم به ملت بزرگ ایران اسلامی عرض کنیم ما به برکت وجود مقام معظم رهبری و تدابیر ایشان، در یک آمادگی بسیار خوبی قرار داریم.

آذریان با اشاره به فرمان جهاد تبیین که از سوی مقام رهبری ابلاغ شد، افزود: اگر همه ما به انجام این جهاد بپردازیم و تمام گذشته ایران به ویژه قدرت‌نمایی‌های نیروهای مسلح را به نسل‌هایی که در آن زمان حضور نداشته‌اند، نشان دهیم، موفق خواهیم شد. البته که تا الآن هم موفق بوده‌ایم و دشمن نتوانسته است در برابر ما صف‌آرایی کند و همه ما وظیفه داریم به این امر مقام معظم رهبری عمل کنیم.

وی با بیان اینکه ما در نیروهای مسلح جهاد تبیین را شروع کرده‌ایم، اضافه کرد: ان‌شاءالله بتوانیم به نسل جدید نشان دهیم چه کارهای بزرگی کرده‌ایم که امروز در برابر ما ۱+۵ را به وجود آورده‌اند و نمی‌دانند که نمی‌توانند اقتدار و دفاع نظامی ما را زیر سوال ببرند. ما این اقتدار را به سادگی به دست نیاورده‌ایم که به سادگی از دست دهیم و مطمئن باشید ملت بزرگ ایران و نیروهای اسلامی همچنان گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا خواهند بود، مگر اینکه در این راه به شهادت برسند.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *