ماجرای شلیک جنایی در پیاده رو

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

جوانی که هفتمین شب تعطیلات نوروزی را با شلیک جنایی در پیاده رو به صحنه ای خونبار تبدیل کرد در حالی به تشریح ماجرای هولناک قتل پرداخت که بعد از مدتی فرار و در حکایتی عجیب به چنگ قانون افتاد.

هفتم فروردین گذشته، صدای شلیک گلوله در خیابان نجف ۶۷ ، نیروهای انتظامی را به محل وقوع نزاعی کشاند که به دلیل اختلافات ملکی رخ داده بود. بررسی های مقدماتی پلیس حکایت از آن داشت که در این نزاع خونبار جوان ۳۲ ساله ای به  نام «حسین – الف» مجروح شده و به مرکز درمانی انتقال یافته است.

طولی نکشید که پرونده نزاع مسلحانه با توجه به وضعیت وخیم جوان مجروح اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد و به همین دلیل ماجرای شلیک در پیاده رو، توسط قاضی ابراهیمی قاضی شعبه ۶۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد زیر ذره‌بین تحقیقات قرار گرفت و کنکاش های پلیس با دستورات محرمانه مقام قضایی در حالی آغاز شد که بررسی ها نشان می داد افرادی سوار بر چند خودرو وارد خیابان نجف شده و با فردی به نام «ایمان- م» درگیر شده اند.
این نزاع خون آلود که با فریادهای دلخراش توهین آمیز و فحاشی همراه بود در حالی با شلیک های خونبار به پایان رسیده که فرد مسلح نیز به مکان نامعلومی گریخته بود.

۴ روز بعد از این ماجرای تکان دهنده تلاش کادر درمانی بیمارستان طالقانی مشهد برای نجات جان جوان مجروح به نتیجه نرسید و او بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله به ناحیه شکم جان سپرد. با مرگ وی، روند تحقیقات قضایی تغییر کرد و گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با راهنمایی های قاضی ابراهیمی، بررسی های جنایی را به عهده گرفتند و این گونه رصدهای اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه قاتل فراری آغاز شد.

تحقیقات نامحسوس کارآگاهان که با هدایت سرهنگ ولی نجفی، رئیس دایره قتل عمد آگاهی صورت گرفت، بیانگر آن بود که عاملان نزاع، سوار بر دوخودروی مزدا و پژو پارس در حالی وارد محل سکونت متهم به قتل فراری شده اند که چند بار دیگر نیز به دلیل اختلافات ملکی با یکدیگر درگیری داشته اند.
بنابراین گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سروان آرمین منفرد، عازم مکان هایی شدند که احتمال اختفای متهم فراری وجود داشت ولی او که متوجه مرگ «حسین – الف» شده بود، منزلش را ترک کرده بود و همسایگان وی نیز از پاتوق های وی اطلاعی نداشتند و برخی نیز به دلیل سوابق سرقت و نزاع وی جرئت نمی کردند در این باره مطالبی را بازگو کنند.

در حالی که رصدهای پلیسی به  استفاده از فناوری های نوین کشیده بود، ناگهان حدود یک هفته قبل زنگ تلفن پلیس ۱۱۰ به صدا درآمد و زن جوانی با وحشت درگیری با همسرش را گزارش داد.
این زن که مدعی بود شوهرش با ساطور به وی حمله‌ور شده است از نیروی انتظامی کمک خواست. دقایقی بعد عوامل انتظامی عازم منطقه خواجه ربیع شدند و مرد ۳۵ ساله ای را با شکایت همسر صیغه ای اش دستگیر کردند که در همان بررسی های مقدماتی مشخص شد او همان «ایمان» (متهم به قتل مسلحانه فراری) است.

بنابراین وی بلافاصله به پلیس آگاهی انتقال یافت و مورد بازجویی های فنی قرار گرفت. تحقیقات مقدماتی نشان داد که «ایمان- م» اگرچه متاهل است و پسر خردسالی هم دارد اما با زن دیگری هم به طور موقت ازدواج کرده بود که آن زن از فراری بودن وی به اتهام جنایت مسلحانه اطلاعی نداشت.

در ادامه تحقیقات که با نظارت قاضی شعبه ۶۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد انجام شد، وی در حالی که ابراز ندامت می کرد به صراحت ارتکاب قتل را پذیرفت.

سپس متهم اواخر هفته گذشته با فراهم شدن مقدمات بازسازی صحنه جنایت، توسط کارآگاهان اداره جنایی به شهرک نجف هدایت شد و مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد.

متهم ۳۵ ساله این پرونده جنایی در تشریح جزئیات این جنایت تکان دهنده به مقام قضایی گفت: آن ها به دلیل اختلافات قبلی به محل سکونتم آمدند و با چوب و چماق و شمشیر به انبار ضایعاتی حمله کردند تا مرا کتک بزنند.

آن ها در حالی که با لگد به در انبار می کوبیدند من از در دیگر انبار که داخل کوچه باز می شود، فرار کردم و به خانه خودم در همان کوچه رفتم.

اما کسی مرا دیده بود و محل اختفایم را به مهاجمان لو داده بود در همین حال من اسلحه وینچستر را برداشتم و به بیرون از منزل آمدم. سپس «حسین- الف» را دیدم که رو به روی کوچه ایستاده و شمشیری هم به دست دارد. وقتی مرا دید بلافاصله از خودروی مزدا پیاده شد و به سمت من هجوم آورد. هنگامی که دیدم تعداد آن ها زیاد است ابتدا گلوله ای هوایی شلیک کردم که بترسند و محل را ترک کنند ولی در یک لحظه حسین را با شمشیر روبه روی خودم دیدم و از همان پیاده رو تیری به سوی او شلیک کردم که به شکمش اصابت کرد. زمانی که او خون آلود روی زمین افتاد من هم بی درنگ به خانه ام رفتم و از پشت خانه فرار کردم ولی تعدادی از مهاجمان سوار بر پژو پارس به صورت دنده عقب خودرو را به در منزلم می کوبیدند که شیشه ها را نیز شکستند…

در پی اعترافات متهم این پرونده جنایی، پایان بازسازی صحنه قتل توسط قاضی ابراهیمی اعلام شد و بدین ترتیب «ایمان- م» به زندان انتقال یافت تا این پرونده، دیگر مراحل دادرسی را طی کند.

منبع:خراسان

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *