بستری شدن ۱۱۶ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

  • ۲ سال قبل
  • 0

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: طی یک روز گذشته ۱۱۶ جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند که ۱۰۹ نفر از این بیماران در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

 دکتر محمد پهلوان با بیان اینکه روند مراجعه بیماران سرپایی و بستری در سطح استان سینوسی است، از عموم مردم خواست، همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی را مورد توجه قرار دهند تا از مواجهه مجدد با پیک‌های کرونا جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۳۹ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۶۰ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان را ۹۸ نفر عنوان کرد که از این تعداد ۷۸ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر پهلوان با تاکید بر اینکه تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در تمامی ایام در آمادگی کامل هستند تصریح کرد: طی یک روز گذشته ۸۵۹ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌ها و یا مراکز منتخب مراجعه و خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۷.۱ درصد معادل یک میلیون و ۳۳۰ هزار نفر از گروه هدف بالای ۱۸ سال دز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند از تمامی افرادی که در نوبت دریافت واکسن آن‌ها فرا رسیده است خواست به منظور جلوگیری از وقوع مجدد پیک کرونا نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد درصد واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه را نیز ۱۵.۵۹ درصد عنوان کرد و گفت: تمامی مراکز واکسیناسیون در مشهد و مناطق زیر پوشش فعال و آماده خدمت رسانی به گروه‌های هدف است.

منبع :شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *