شکسته شدن رکورد بودجه درشهرداری مشهد

  • ۲ سال قبل
  • 0

شهردار مشهد ازرکورد محقق شدن بودجه درآمدهای عمومی شهرداری درسال گذشته خبرداد.

سید عبدالله ارجائی گفت: باتلاش های انجام شده سال کذشته ۱۰۰ درصد درآمدهای عمومی بودجه محقق و رکورد تحقق درآمدهای عمومی شکسته شد که این در نوع خود بی‌نظیر است.

شهردارمشهد اظهار کرد: پرسیدن حق رسانه است و پاسخ دادن وظیفه خادم در نظام جمهوری اسلامی است، برهمین اساس طی این مدت در پنج تا ۶ رسانه در استان حضور پیدا کردیم و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودیم.

وی افزود: ما بودجه محقق شده شهرداری را در ۱۵ مهرماه و یک ماه پس از انتصاب بنده با تحقق ۲۱ درصد تحویل گرفتیم اما موفق شدیم بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پیش‌بینی شده دوره قبل را وصول کنیم، این درحالی بود که معاونت اقتصادی را با وضعیت نامناسبی تحویل گرفتیم و عدد و رقم تحقق بودجه در این معاونت قابل ملاحظه نبود.

شهردار مشهد به تحقق درآمدهای عمومی بودجه اشاره و تاکید کرد:
سیاست شهرداری اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و وقتی کارگاه نیمه تمامی باقی می‌ماند چند اشکال ایجاد می‌کند، اولین ایراد بلاتکلیفی نیروهای انسانی است زیرا پیمانکار نمی‌تواند کارگر را بدون دستمزد وادار به فعالیت کند، دومین نکته‌ای که وجود دارد نیز این است که اگر به یک پروژه عمرانی پول تزریق نشود، زمان اجرای آن طولانی می‌شود و مردم دچار مشکل می‌شوند.

ارجائی اضافه کرد: یکی از مگا پروژه‌های این دوره توسط یکی از اعضای شورای شهر اعلام شد و این موجب شد زمینی را که قرار بود متری ۴۰۰ هزار تومان بخریم بعد از این مصاحبه به ۸۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

شهردار مشهد ضمن اشاره به اینکه در حاشیه شهر مشهد یکی از پروژه‌هایی که کلنگ آن زده شده پیمانکار ندارد، خاطرنشان کرد: چطور می‌توانیم آن پروژه را ادامه دهیم، کمیسیون ماده ۵ دارد اما طرح ندارد و این مسئله امکان‌پذیر نیست.

ارجائی ادامه داد: سعی می‌کنیم در دو سه ماه آینده اسناد این پروژه‌های بزرگ را آماده و منتشر کنیم تا بتوانیم واحد مسکونی خوب برای بازآفرینی نقاط حاشیه شهر در قسمت شرق شهر ایجاد کنیم.

شهردار مشهد به وضعیت خط سه قطار شهری نیز اشاره و بیان کرد: در حوزه مترو سعی می‌کنیم فاز یک خط سه را با کمک دولت به بهره‌برداری برسانیم که اتفاق بزرگی خواهد بود .

شهردارمشهد ضمن اشاره به اینکه در حاشیه شهر مشهد یکی از پروژه‌هایی که کلنگ آن زده شده پیمانکار ندارد،عنوان کرد: چطور می‌توانیم آن پروژه را ادامه دهیم، کمیسیون ماده ۵ دارد اما طرح ندارد و این مسئله امکان‌پذیر نیست.

وی بیان کرد: سعی می‌کنیم در دو سه ماه آینده اسناد این پروژه‌های بزرگ را آماده و منتشر کنیم تا بتوانیم واحد مسکونی خوب برای بازآفرینی نقاط حاشیه شهر در قسمت شرق شهر ایجاد کنیم.

ارجاعی به وضعیت خط سه قطار شهری نیز اشاره و بیان کرد: در حوزه مترو سعی می‌کنیم فاز یک خط سه را با کمک دولت به بهره‌برداری برسانیم که اتفاق بزرگی خواهد بود .

تا پایان دوره ششم مدیریت شهری هزار اتوبوس وارد ناوگان شهری می‌شود
وباتوجه به اینکه اتوبوس جذاب‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی برای مردم مشهد است، حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را وقتی وارد شهرداری شدیم، تحویل گرفتیم. بین ۱۰ تا ۲۰ درصد اتوبوس‌ها در شهرهای مختلف در تعمیرگاه هستند که باید از این تعداد کم شود.
شهردارمشهد ادامه داد: در دوره قبل نیز طبق گزارشی که مدیر مربوطه ارائه داده است، ۱۸۳ دستگاه اتوبوس به نلوگان اضافه شده است، برای تکمیل ناوگان عمومی دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم که در این دوره در سه مرحله به ترتیب ۸۳ ، ۲۷ و ۳۳ دستگاه محقق شده است و امیدواریم در پایان دوره این عدد را به هزار برسانیم.

شهرداری مسئول کمیته خدمات شهری ستاد خدمات سفر استان است
وی بیان کرد: ستاد مدیریت خدمات سفر در هر استان به ریاست استانداران استان تشکیل و فعالیت می کند، در این ستاد مدیریت کمیته خدمات شهری با شهرداری‌ها است.
ارجاعی با بیان اینکه مسئولیت اصلی اسکان در ستاد خدمات سفر به میراث فرهنگی و گردشگری واگزار شده است بیان داشت: استاندار خراسان رضوی از شهرداری درخواست کردند تا به کمیته اسکان نیز کمک کنیم، این درحالی است که ما در عید نوروز امسال نیز به ستاد اسکان در خصوص اسکان اضطراری کمک کردیم و در حال حاضر نیز فعالیت داریم.
وی به تدارک اماکن مورد نیاز جهت اسکان زائران در دهه پایانی صفر اشاره و تاکیدکرد: در همین راستا ۶۰۰ هزار نفر شب ظرفیت اسکان فراهم شده است که سهم شهرداری مشهد از این میزان ۱۰ درصد و حدود ۶۰ هزار اسکان اضطراری است .
ارجاعی گفت: در حال حاضر ظرفیت در کمپ غدیر هشت هزار نفر است و سعی می کنیم آن را به ۱۴ هزار نفر برسانیم
شهردارمشهد افزود: زمانی که می‌خواهیم ظرفیت را افزایش دهیم باید خدماتی مانند نانوایی، سوپرمارکت و سایر ملزومات از جمله تعداد سرویس‌های بهداشتی را افزایش دهیم .
وی افزود: هرچند اگر ۶۰۰ هزار ظرفیت فراهم کنیم اما باز هم این میزان برای حجم زائری که به مشهد خواهد آمد کم است برای همین شعار هر خانه یک زائرسرا را مطرح کردیم و از رسانه ها می‌خواهم این مسئله را مطرح کنند .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه