برپایی دارالشفای امام رضا(ع) در دو کیلومتری حرم مطهر امام حسین(ع)

  • ۲ سال قبل
  • 0

در نزدیکی حرم مطهر اباعبدالله خیمه زده‌اند تا خادم سلامت زائران پیاده ایشان باشند، گرد راه از تن‌شان بگیرند و توان جسمی‌شان را برای زیارتی دلنشین بالا ببرند.

به گزارش آستان نیوز، آستان قدس رضوی در کنار برپایی ده ها موکب در ایران و عراق و پشتیبانی گسترده از موکب های مردمی اربعین، خادمان سلامت را نیز در این حماسه خدمت‌رسانی سهیم کرده‌ است. جمعی از این گروه خادمان در مرز مهران حضور یافته‌اند و با چهار بیمارستان سیار، خادم زائران شده‌اند و گروهی دیگر نیز با برپایی دارالشفای ثامن الجج(ع)، در کربلا، فرصت این خدمت را یافته‌اند.
دارالشفای امام، نامی آرامبخش برای همه زائران اهل بیت(ع) است، به ویژه آنهایی که مسافر مشهد مقدس می‌شوند و در جوار حرم مطهر ثامن الحجج (ع)، به امید عنایت و شفای حضرت، از خدمات آن بهره می‌برند. حالا در آستانه اربعین حسینی و به همت کانون‌های خدمت رضوی بنیاد کرامت رضوی در استان کرمانشاه، شعبه‌ای از این دارالشفاء، در کربلای معلی برپا شده، آن هم در دو کیلومتری حرم مطهر امام حسین(ع) و نزدیک به ملجا و پناه این روزهای میلیون‌های زائرِ عاشق.
جمعی از پزشکان عمومی، پزشکان متخصص، داروسازان، پرستاران و پیراپزشکان کشور، خودشان را همراه با موج عاشقان اربعین حسینی، به کربلای معلی رسانده ‌و ردای خدمت به تن کرده‌اند تا نام و خادمان سلامت حضرت رضا(ع) را نیز در فهرست خادمان زائران پیاده اربعین ثبت کنند.
در کنار این مردان، رشید زنانی هم هستند که خدمتشان به مردم سبقه‌ای دیرینه دارد؛ از روزهای دفاع مقدس که در بیمارستان‌های کرمانشاه پرستار رزمندگان دفاع مقدس بودند، تا امروز که زائران امام حسین(ع) را پرستاری می‌کنند… .

منبع : آستان نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *