حضور بانوان در بخش اصناف رو به افزایش است

  • ۵ سال قبل
  • 0

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: درصد بسیاری از پیوستگان به صنف اصناف را بانوان تشکیل می دهند که نشان از حضور نیروهای جدید در بازار و لزوم توجه مدیران اتاق های اصناف به این موضوع دارد.

راضیه علیرضایی در سومین اجلاس هفتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران در مشهد افزود:

لازم است حساسیت روسای اتاق های اصناف استانها نسبت به کمیسیون های مختلف در اتاق اصناف ایران بیشتر شود و تکالیف مشترک برای سازمان های صمت، اتاق های اصناف و کمیسیون ها اتخاذ نمایند.

وی اظهار داشت: هم اکنون در هر استان یک آیین نامه اجرایی برای صنوف وجود دارد که اصلاح و استاندارد کردن آنها معطل مانده است.

وی گفت: این امر مشکلاتی برای بخش بازرسی بویژه صنوف خدمات فنی ایجاد کرده به نحوی که نیمی از شکایات در استان مربوط به حوزه خدمات فنی است.

علیرضایی با بیان اینکه در معرض خطرات بزرگ در بازار هستیم افزود: این خطرات اغلب مربوط به کسب و کار هایی است که در حال از بین رفتن و آسیب پذیر هستند.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی انتظار مردم از حوزه بازرسی و نظارت بر بازار افزایش یافته لذا بر اساس تجربیاتی که در حوزه بازرسی در استان با بسیج اصناف حاصل شده، لازم است از نیروی بسیج در بازرسی ها استفاده بیشتری شود.

وی گفت: این در حالی است که در قانون نظام صنفی برای بسیج جایگاهی تعریف شده و در بودجه هم سرفصلی دارد لذا لازم است براساس آن شرح کار مشترک بین اتاق اصناف و حوزه بازرسی سازمان صمت تهیه شود تا ناظر بر نیازها و انتظارات مردم در حوزه نظارت بر بازار باشد.

سومین اجلاس یک روزه هفتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران با حضور ۱۲۸ نفر از روسای اتاق های اصناف کشور در مشهد برگزار شد.

منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه