• صفحه خانگی
  • >
  • فرهنگ و هنر
  • >
  • معاون ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی از آمادگی نهصد و پنجاه مدرسه استان براي اسكان زائران خبر داد

معاون ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی از آمادگی نهصد و پنجاه مدرسه استان براي اسكان زائران خبر داد

  • ۲ ماه قبل
  • 0

صفدر سلطانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی و معاون ستاد اسکان فرهنگیان استان در آستانه بهار ۱۴۰۳، از آمادگی ۹۵۰ مدرسه استان براي اسكان زائران خبر داد.

معاون ستاد اسکان فرهنگیان استان گفت: ۶۱۰ مدرسه در قالب ۶ هزار و ۳۵۰ کلاس درس در مشهد و نیز ۳۴۰ مدرسه با بیش از ۳ هزار کلاس در شهرستان‌ها براي اسكان زائران و مسافران آماده شده است.

وی با اشاره به آمادگی ارائه خدمات برای اسکان نوروزی فرهنگیان از ۲۸ اسفندماه آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌هایی که انجام شده، در طرح اسکان ۳ هزار نفر نیروی اجرایی در بیش از ۹۵۰ مدرسه در سطح استان با پیش‌بینی ظرفیت پذیرش ۶۰ هزار نفر، آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی افزود: در سطح مشهد ۶۱۰ مدرسه در قالب ۶ هزار و ۳۵۰ کلاس درس در سه درجه ویژه، الف و ب با ظرفیتی حدود ۴۳ هزار نفر تجهیز و آماده‌سازی شده و در شهرستان‌ها نیز ۳۴۰ مدرسه با بیش از ۳ هزار کلاس و پیش‌بینی ظرفیت ۱۷ هزار نفر آماده خدمت‌رسانی هستند.

معاون ستاد اسکان فرهنگیان استان خراسان رضوی با تأکید بر داشتن آمادگی لازم برای پذیرش زائران فرهنگی، و خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا علیه‌السلام در سطح پایگاه‌ها و مدارس مجری طرح اسکان، بیان کرد: هشت پایگاه در مشهد مقدس از ۲۸ اسفندماه آماده پذیرش زائران هستند و زائران پس از ورود به مشهد‌الرضا با مراجعه به پایگاه‌های مورد نظر در نزدیک‌ترین مدرسه به حرم امام رضا علیه‌السلام اسکان داده خواهند شد.

سلطانی در خصوص ارتقای کمیت و کیفیت خدمات مراکز رفاهی نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه استان خراسان رضوی از جمله استان‌هایی است که همه ساله بیشترین پذیرش و مهمان را در سطح کشور دارد و در این خصوص رتبه اول استان را در سال گذشته به خود اختصاص داده است، برنامه‌ریزی برای تأمین لوازم و تجهیز مدارس مجری طرح از چندین ماه قبل در دستور کار این ستاد قرار داشته و در حد توان و اعتبارات اختصاص یافته تلاش کرده‌ایم، نسبت به تجهیز مدارس اقدام کنیم.

وی ادامه داد: تیم‌های نظارتی ستاد اسکان فرهنگیان در ایام اسکان با بازدید‌های دوره‌ای و روزانه از مراکز اسکان و اقامت، سعی خواهند کرد تا اشکالات و کمبود‌ها را در اسرع وقت شناسایی و در جهت تأمین و نیز رفع مشکلات اقدام کنند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی تأکید کرد: اسکان در مدارس را مطلوب فرهنگیان نمی‌دانیم، اما با توجه به بضاعت موجود تمام تلاش خود را تا حد ممکن به کار گرفته‌ایم که بتوانیم خادم خوبی برای زائران و همکارانمان باشیم و‌امیدواریم همکاران عزیزمان که از سراسر میهن اسلامی ایران به مشهدالرضا سفر می‌کنند اقامت خوبی را تجربه کنند.

وی با تأکید بر نقش نیروی انسانی در اجرای خوب طرح اسکان، خاطرنشان کرد: نقش عوامل اجرایی و به ویژه سرایداران عزیزمان در کسب رضایت‌مندی و ثبت خاطرات خوب برای زائران، بسیار حائز اهمیت است و باید به این نکته توجه داشت که همه این عزیزان هر ساله و در ایام تعطیلات بهترین زمان خود را بی‌ریا و خالصانه در راه خدمت به زائران می‌گذارند.

سلطانی در خصوص پذیرش غیرفرهنگیان نیز گفت: نگاه و سیاست ما در درجه اول ارائه خدمات به فرهنگیان است، اما در صورت ضرورت آمادگی خواهیم داشت، به سایر اقشار نیز خدمات اسکان ارائه گردد.

وی در خصوص جزئیات و نحوه پذیرش زائران نیز تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغ شده، پذیرش فرهنگیان صرفاً با ارائه کارت شناسایی و تعرفه فرهنگی برای شخص فرهنگی و وابستگان درجه یک امکان‌پذیر است.

معاون ستاد اسکان فرهنگیان استان خراسان رضوی گفت: طبق دستورالعمل، زائران می‌توانند پنج روز در محل اسکان حضور داشته باشند با این حال در صورت فراهم بودن شرایط و اضطراری نبودن وضعیت، اسکان آن‌ها قابل تمدید تا ۱۰ روز نیز است.

وی در مورد هزینه اسکان زائران، بیان کرد: هزینه اسکان در تمام کشور یکسان و بر اساس شیوه‌نامه وزارت آموزش و پرورش است و این مبلغ هنوز ابلاغ نشده است.

سلطانی ابراز کرد: هزینه اسکان همکاران فرهنگی با زائران آزاد متفاوت است، این هزینه مانند هرسال بسیار ناچیز بوده و حتی کفاف هزینه آب و برق و گاز مدرسه را نمی‌کند.

وی در خصوص پذیرش اینترنتی یا حضوری مدارس گفت: تعدادی مدرسه برای رزرو اینترنتی باز می‌شوند اما سایر مدارس به شیوه حضوری پذیرش می‌شوند.

معاون ستاد اسکان فرهنگیان استان خراسان رضوی عنوان کرد: هرساله کار‌های فرهنگی متنوعی در سطح پایگاه‌ها برگزار می‌شود که بستگی به ناحیه و پایگاه دارد. برای مثال زائریار، پزشک، خادم افتخاری که برخی توسط دانش‌آموزان و همکاران به صورت جهادی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: خدمات متفرقه‌ای مانند کارواش برای ماشین‌ها، واکس، تهیه آبجوش و … به‌صورت جهادی توسط دانش آموزان و همکاران فرهنگی ما در راستای خدمت به زائران امام هشتم (ع) در پایگاه‌ها انجام می‌شود با این حال ارائه این خدمات به صورت متمرکز نیست چرا که این قبیل کار‌ها به صورت جهادی انجام می‌شوند.

سلطانی یادآور شد: همه زائران اسکان یافته در مراکز اقامت فرهنگیان در طول دوره اسکان نوروزی بیمه خواهند بود.

معاون ستاد اسکان فرهنگیان استان خراسان رضوی در پایان گفت: شیوه‌نامه‌های لازم اسکان در مدارس نصب شده است و از تمامی زائران خواهشمندیم نهایت همکاری را با عوامل اسکان داشته باشند.

منبع : روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *