دستگیری ۵۷۸ متهم طی ۷۲ ساعت

  • ۲ سال قبل
  • 0

تیم‌های ویژه مقابله با جرایم خشن سازمان‌دهی شدند

فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح امنیت محله محور در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: این طرح طی ۷۲ ساعت اجرا شد که در نتیجه آن ۵۷۸ متهم دستگیر شدند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس خراسان رضوی، سردار «محمدکاظم تقوی»  در تشریح این خبر بیان کرد: این طرح با بهره گیری از توان و ظرفیت ادارات و پایگاه های پلیس آگاهی استان و با تعامل و هم افزایی سایر پلیس های تخصصی و استفاده از توان و ظرفیت شهرستان ها در استان، با اولویت مبارزه با سارقان خشن و مالخران، به مدت ۷۲ ساعت اجرا شد.
وی با بیان این که اجرای این گونه طرح ها تاثیر مستقیم بر کاهش جرم و افزایش احساس آرامش و امنیت عمومی مردم دارد، اظهار کرد: این آسایش مرهون رعایت قانون و تلاش ماموران انتظامی برای برخورد با قانون شکنان است.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به این که در این طرح سه روزه، ۵۸۷ سارق، متهم تحت تعقیب قضایی، زورگیر و مالخر دستگیر شدند، افزود: در بازه زمانی اجرای این طرح، از هزار و ۲۰۸ فقره انواع سرقت در استان پرده برداشته و متعاقب آن با دستگیری ۵۰ سارق خشن از ۱۱۹ فقره قاپ زنی و ۴۳ فقره سرقت به عنف رمزگشایی و سه دستگاه موتورسیکلت و هشت دستگاه خودروی مسروقه نیز کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد: در این طرح کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری در استان موفق شدند دو شرکت هرمی را شناسایی کنند و پرده از ۲۰ فقره انواع کلاهبرداری و ۱۳ فقره انواع جعل بردارند.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با بیان این که کارآگاهان اداره اطلاعات جنایی در استان در این طرح دو قاتل را دستگیر کردند و ۴۵ فقدانی را به آغوش خانواده بازگردانند، اظهار کرد: ۳۶ نفر محکوم متواری نیز شناسایی و مجدد روانه زندان شدند.
 سازمان دهی تیم های ویژه مقابله با جرایم خشن
سردار «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی استان، همچنین  صبح دیروز در نمایشگاه کشفیات طرح عملیاتی اقتدار۴ انتظامی مشهد بیان کرد: این عملیات گسترده همزمان با نیمه شهریور و با توجه به افزایش میل سفر زائران به مشهد در ۴۸ ساعت گذشته اجرا و مناطق از قبل شناسایی شده پاک سازی شد.
سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی در جمع خبرنگاران افزود: تیم عملیاتی فرماندهی انتظامی مشهد در این پاتک ضربتی ۹ قبضه اسلحه غیرمجاز را کشف و هشت متهم را در این زمینه به مراجع قضایی معرفی کردند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در اجرای این عملیات غافل گیرانه ۵۶۸ متهم به سرقت های خیابانی دستگیر شدند  و ۳۱ دستگاه خودرو، ۲۰ دستگاه موتورسیکلت و مقادیر زیادی وسایل و اموال سرقتی کشف شد. سردار تقوی خاطرنشان کرد: در این عملیات ۲۰ تن از اراذل و اوباش خیابانی و ۱۸ عامل توزیع موادمخدر دستگیر شدند و با جمع آوری ۶۸ معتاد متجاهر بیش از ۱۸ کیلو موادافیونی کشف شد.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: طرح های اقتدار در مشهد ادامه داشته و سازمان دهی تیم های ویژه مقابله با جرایم خشن با اهتمام جدی در دستور کار پلیس خراسان رضوی قرار دارد.
سردار تقوی هدف از اجرای این طرح را پاسخ گویی به مطالبات مردم در خصوص ایجاد امنیت پایدار اعلام کرد و گفت: همکاری خوب شهروندان باعث شده تا ما در اجرای این گونه طرح ها موفق باشیم و از مردم درخواست می شود هرگونه مورد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

منبع: خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه