عبور بی‏‌نقص تونل خط ۳ از زیر خط یک

  • ۵ سال قبل
  • 0

شب گذشته نوزدهم فروردین ماه مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد از عبور بی‌نقص تونل خط ۳ از زیر خط یک قطار شهری خبر داد.

کیانوش کیامرز با تبریک روز پاسدار به همه پاسداران به ویژه تلاشگران قرارگاه خاتم الانبیاء در احداث خطوط قطار شهری مشهد، گفت: خوشبختانه حفاری خط ۳ از میدان بسیج گذشت و بی‎عیب و نقص از زیر خط یک قطار شهری عبور کرد و بدین ترتیب تا کنون۱۰ کیلومتر حفاری انجام شده است.

وی در خصوص اینکه قطار شهری مشهد بعد از تهران بیشترین ساخت و ساز را دارد، افزود: در حال حاضر کار احداث قطار شهری در دو خط در دست انجام است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه خط یک قطار شهری ۹ سال پیش از شرق به غرب شهر آغاز به فعالیت کرد، اظهار کرد: در این خط روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار مسافر را در مسیر فرودگاه مشهد تا دوراهی طرقبه‌شاندیز جابه‌جا می‌شود.

تکمیل خط ۲ قطارشهری تا پایان سال

کیامرز درخصوص خط ۲ قطار شهری نیز گفت: این خط به طول ۱۴.۵ کیلومتر در ۱۳ ایستگاه احداث شد و سال گذشته تا ایستگاه شریعتی به بهره‌برداری رسید. این خط هم اکنون قابلیت جابه‌جایی ۵۰ هزار مسافر را دارد.امیدواریم این خط که شمال و جنوب مشهد را به هم متصل می‌کند، به طور کامل تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه ایستگاه انتهایی خط ۲ قطار شهری تا دو ماه و نیم آینده در شهیدکاوه بهره‌برداری خواهد شد، گفت: دو ایستگاه میانی مسیر نیز پس از آن تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

کیامرز به موضوع اوراق مشارکت منابع مالی خط سه قطار شهری اشاره کرد و گفت: اوراق این خط برای امسال تامین شده است .

وی درخصوص اینکه این خط یکی از بزرگترین خط‌های متروی کشور به طول ۳۰ کیلومتر است، افزود: خط ۳ از شمال غربی مشهد در انتهای بولوار امیریه به حرم مطهر رضوی در باب الجواد(عج) و سپس شهرک ابوذر امتداد خواهد داشت و در آینده قطار مشهد-بینالود به آن متصل خواهد شد.

بهره برداری از فاز یک خط ۳ تا سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد ادامه داد: این خط در یک نقطه به قطار مشهد – گلبهار متصل می‌شود. همچنین قطار گلبهار به خط یک نیز متصل می‌شود.

کیامرز ضمن تاکید براینکه اولویت اصلی ما خط دو قطارشهری است، اظهار کرد: بنا بر تاکید شهردار مشهد سعی داریم ۶ کیلومتر از مسیر خط ۳ از میدان شهدا تا پایانه امام رضا(ع) را نیز تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسانیم و یک مثلث ارتباطی را در مرکز شهر به‎هم متصل کنیم.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تمهیدات اندیشیده شده پیرامون ایمنی قطارشهری مشهد اشاره کرد و گفت: هر ایستگاه قطار شهری به دو جت فن مجهز شده است که هم تعدیل دما را به عهده دارد و هم در زمان حادثه برای خروج دود و اطفای حریق مناسب است.

کیامرز به بارش‌های بهاری این روزها هم اشاره کرد و گفت: بارش‎های کمتر از ۷۰ سانتی‎متر به تونل‌های قطارشهری وارد نمی‌شود و در صورت ورود آب نیز سیستم‌های برق به طور اتومات قطع می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مشهد موفق شده ۳۰ میلیون یورو برای تجهیزات هشدار خط۲ مترو تهیه کند.

نصب سنسورهای اطلاع‌دهنده وضعیت زمین و آسفالت

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد به حادثه‌ای که در تقاطع ساجدی رخ داد، اشاره کرد و گفت: به علت وجود قنات‌های بزرگ در این منطقه و بلعیدن خاک توسط دستگاه حفار این اتفاق رخ داد. اما در عرض ۶ ساعت مسیر استحکام سازی شد.

کیامرز گفت: سنسورهایی در مسیر حفاری نصب کرده‌ایم تا نشست‌ها را به اطلاع برساند و از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

وی در خصوص خط ۴ قطار شهری، تصریح کرد: این خط به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از خواجه ربیع به میدان شهدا و حرم مطهر رضوی و در انتها به شهرک شهیدرجایی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به اجرای چهارخط قطار در مشهد، تاکید کرد: مجموع این خطوط می تواند روزانه ۲ میلیون مسافر را جابه جا کند و حجم انبوهی از مسافران می توانند با این سیستم سفر دورن شهری داشته باشند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *