بهشت پنهان خراسان کجاست؟

  • ۱ سال قبل
  • 0

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در شهرستان کوهسرخ گفت: شهرستان کوهسرخ به دلیل داشتن طبیعت و جاذبه‌های بسیار زیبا و بافت با ارزش تاریخی بهشت گمشده خراسان رضوی به حساب می‌آید.

رضا ربیعی در گفت‌وگو با ایسنابا بیان اینکه هرچند خراسان رضوی مناطق زیادی برای دیدن دارد اما شهرستان کوهسرخ، منطقه‌ای زیبا با طبیعت منحصر به‌ فرد است که به بهشت گمشده شهرت دارد، خاطرنشان کرد: این منطقه در طول سال پذیرای گردشگران زیادی به خصوص از دیگر کشورهاست.

وی تصریح کرد: بزرگترین بادامستان کشور و مهم‌ترین رویشگاه گیاه دارویی آنغوزه در سطح خراسان رضوی و کشور در کوهسرخ مستقر است. همچنین در این منطقه حیوانات کمیابی همچون قوچ و میش اوریال زیست می‌کند.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در شهرستان کوهسرخ ادامه داد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۶ اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان فعال شده‌ که شاهد حضور گردشگران خارجی در این منطقه بوده‌ایم. به دلیل حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی، تاکنون از پنج روستا و شهر ریوش تعداد هشت درخواست برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی و پنج مورد درخواست راه‌اندازی خانه‌مسافر داشته‌ایم.

وی افزود: برای گردشگران، کوهسرخ مقصدی شناخته شده است. مسیر گردشگری که از نیشابور به جنوب خراسان تعیین شده، به مرور این بهشت پنهان را برای همگان نمایان می‌کند.

ربیعی با تاکید بر اینکه برای حضور بهتر گردشگران، کوهسرخ نیازمند برخی زیرساخت‌هاست، از بافت‌های تاریخی این شهرستان به عنوان یک ثروت ارزشمند یاد کرد و گفت: نامق، طرق و ایور از روستاهای پلکانی و تاریخی منحصر به فرد ایران است که در این منطقه قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد روستاهای کوهسرخ هنوز بافت تاریخی خود را حفظ کرده، از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست در اجرای طرح‌های هادی به حفظ بافت‌های تاریخی روستاها توجه داشته باشد.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در شهرستان کوهسرخ عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از مزیت‌های کوهسرخ کشاورزی است، این شهرستان می‌تواند پایلوت خوبی برای طرح‌های گردشگری کشاورزی باشد.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت کسب درآمد از حوزه گردشگری حرکت کرد، ظرفیت‌های منطقه را در حوزه گردشگری مثال‌زدنی دانست و خاطرنشان کرد: با ارتقاء صنعت گردشگری نه‌تنها ملل مختلف با آداب، رسوم و فرهنگ یکدیگر آشنا می‌شوند بلکه این موضوع موجب ایجاد اشتغال نیز خواهد شد.

منبع: ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *