• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار مهم
  • >
  • استاندار خراسان رضوی با حضور در برنامه تلویزیونی اشاره، اقدامات و دستاوردهای یکساله دولت در استان را تشریح کرد

استاندار خراسان رضوی با حضور در برنامه تلویزیونی اشاره، اقدامات و دستاوردهای یکساله دولت در استان را تشریح کرد

  • ۲ سال قبل
  • 0

به گزارش ستاد خبری هفته دولت روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری با اشاره به برنامه‌هایی که در طول یک سال خدمت گذاری دولت سیزدهم در خراسان رضوی، انجام شده، گفت:  این یک سال یک دوره سخت و ناپایداری بود، شرایط باثباتی نداشتیم، هر موضوعی اگر مدیریت نمیشد و غفلت میکردیم موجب تنش و التهاب می شد.
وی افزود: یکی از راهبردهای ما در استان پیشگیری از التهاب در حوزه های مختلف بود، در همان ابتدای کار بحث گاز را مدیریت کردیم تا در فصل سرما قطع نشود، در مبحث آب نیز اعلام شد که اگر مصرف مدیریت نشود در اوج گرمای تابستان و زمان زائر پذیری با قطعی آب مواجه می‌شویم و این در حالی بود که ۱۳ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب نیاز داشتیم اما ذخیره ما حدود ۸ هزار لیتر آب در ثانیه بود که این امر نیز نیاز به اقدام ویژه ای داشت.
نظری با بیان این مطلب که در همین یکسال باید بازار در هنگام اجرای طرح عادلانه کردن یارانه ها، امنیت مرزها را بعد از تحولات افغانستان و کرونا را مدیریت می کردیم، افزود: از سوی دیگر برای رسیدن به شرایط مطلوب و برنامه ریزی صحیح، شناخت دستگاه‌ها و مدیران استانی و برنامه ریزی های لازم را نیز باید انجام می دادیم. استان ما ضمن وجود مشکلات اقتصادی، شرایط ویژه ای نیز مانند میزبانی از زائران حرم رضوی و پذیرایی از مهاجران کشورهای همسایه را نیز داشت و اینها مولفه هایی بود که به صورت ویژه در استان جاری بود، همه این موارد باید موردنظر و در دستور کار ما قرار می‌گرفت.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در طول این مدت در استان دچار مشکل جدی در بخش های سوخت، کرونا و امنیت نشدیم، اظهار کرد: امروز ما در بخش های مختلف اقتصادی، عمرانی و زیرساختها هیچ ابهامی نداریم و در این مسیر در یک راه روشن حرکت می کنیم، جهت حرکت خود را میدانیم که اهداف را در چه زمان و در چه مدتی در همه بخشها محقق کنیم.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما در هفته دولت به لحاظ حجم پروژه ها به عنوان استان اول در سطح کشور شناخته می شدیم، افزود: در هفته دولت ۱۲۳۸ پروژه یا به بهره برداری رساندیم یا عملیات اجرایی آن آغاز شد. ۹۳۰ پروژه در سطح استان به بهره برداری رسید و ۳۰۸ پروژه عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر بیش از ۸۴ هزار میلیارد تومان آغاز به کار کرد.
نظری ادامه داد: تا پایان امسال حدود ۴ نیروگاه جدید در استان وارد مدار می شود که یکی از آنها فاز اول نیروگاه راشد تربت حیدریه با بیش از ۱۶۰ مگاوات تولید برق است. پروژه های آبرسانی روستاها، اجرای نهضت آسفالت معابر روستایی و همچنین پروژه‌های اقتصادی مانند کارخانه شیشه فلوت، کارخانه مس نیشابور نیز در هفته دولت به بهره برداری رسید که با افتتاح آنها عقب‌ماندگی‌های استان جبران شد.
وی افزود: در حوزه تولید مشکل اساسی که داریم، این است که زنجیره‌ی تولید ما کامل نیست به خصوص در صنایع مهمی مانند فولاد، خودروسازی و صنایع معدنی.
نظری با اشاره به اینکه مسیر گرفتن مجوز برای صنعتگران به یک هفته تقلیل یافته، ادامه داد: صنایع در استان ما تا یک مرحله ای جلو می رود و بعد از استان خارج می‌شد، تکمیل زنجیره ها در حوزه اقتصادی یکی از اهداف راهبردی ما برای حفظ صنایع بزرگ در استان است و در این جهت سعی کردیم صدور مجوزها را با سرعت بیشتری انجام دهیم.
وی گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که صنعت مادر را در استان مستقر کنیم و با مستقر شدن صنعت پیش‌برنده، صنایع جانبی شکل می‌گیرد و به یکدیگر متصل می شود و به این ترتیب ما می توانیم یک جریان صنعتی و اقتصادی را در استان راه اندازی کنیم.
نظری همچنین به وضعیت جاده‌ها اشاره کرد و افزود: عمده جاده های ما بیش از ۱۵ سال بود که تعمیر و روکش نشده بود یکی از موضوعات ما تکمیل جاده های دهگانه و شریانی و جاده های اصلی و ترمیم آنهاست. نهضت ترمیم و روکش آسفالت تا پایان سال در هزار کیلومتر از راههای استان با اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان انجام میشود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مسکن یک صنعت پیشران و پیشرونده در استان ما محسوب می‌شود، اضافه کرد: در بحث نهضت ملی مسکن ۴۰۰ هزار مسکن (۴ درصد از کل کشور) سهم استان ماست. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تولید مسکن در پنج بخش صورت می گیرد،  بخش اول آن مربوط به روستا هاست که حدود ۱۰۰ هزار واحد در روستاها نیاز داریم که مسکن ساخته شود. دولت زمین در اختیار روستاییان می‌گذارد و به آنها تسهیلات می دهد، در حالیکه هر سال ۲۵ هزار واحد در دستور کار ما قرار دارد تا بسازیم.
او ادامه داد: ما در استان حدود ۸۶ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر داریم به این شهرها تحت عنوان خودساز، زمین واگذار می‌کنیم، تسهیلات داده میشود، برای گرفتن پروانه ها نیز به آنها کمک می کنیم. این زمین‌ها درحال واگذاری برای بیش از ۵۰ هزار نفر است. در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر مانند شهر تربت جام، حیدریه، سبزوار  نیشابور و قوچان زمین‌ها آمده شده، در این بخش ساخت متمرکز را داریم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای ۱۵۰ هزار متقاضی در مشهد در نهضت ملی مسکن برنامه ریزی شده اظهار کرد: برای ۳۰ هزار واحد واگذاری زمین قطعی شده و برای ۱۵ هزار واحد عملیات اجرایی آن آغاز شده است. و در مرحله بعد برای واگذاری ۲۵۰ هکتار زمین در مشهد با تولیت آستان قدس رضوی گفتگو شده تا  حدود ۴۰ هزار مسکن جدید نیز در آن ساخته شود همچنین برای ساخت ۵۰ هزار واحد دیگر در گلبهار نیز زمین لازم اختصاص یافته است.

منبع :استانداری

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *