• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • توجه به مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها اولویت اول مجمع خیرین مدرسه‌ساز است

توجه به مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها اولویت اول مجمع خیرین مدرسه‌ساز است

  • ۲ سال قبل
  • 0

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی گفت: در راستای عدالت آموزشی، اولویت اصلی مجمع خیرین مدرسه‌ساز در ساخت فضاهای آموزشی، توجه به مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرهایی همچون مشهد است.

غلامعلی رافتی در همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز که شب گذشته با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن همایش‌های شهید اصلانی آموزش و پرورش شهرستان خواف برگزار شد، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ساخت هنرستان‌ها را از دیگر اولویت‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی، ۵۰۰۰ طرح ساخت فضای آموزشی با ۲۵ هزار کلاس درس به صورت مشارکت مردمی ساخته شده است.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۲ هزار متر مربع و تا مهر ۱۴۰۱ نیز ۱۵۳ طرح ساخت فضای آموزشی با ۴۵ هزار مترمربع به صورت مردمی مشارکتی ساخته و به فضاهای آموزشی اضافه شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در حاشیه شهر مشهد به ویژه در تبادکان به دلیل مهاجرین و اتباع خارجی با کمبود فضای آموزشی مواجهیم، امیدواریم با روحیه گذشت و ایثار خیرین مدرسه‌ساز، این کاستی برطرف شود.

روح اله غلام پور سدهی، مدیر آموزش و پرورش خواف نیز در این مراسم گفت: چالش کمبود فضای آموزشی با اعتبارات محدود دولتی برطرف نمی‌شود.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۳، در خراسان رضوی ۴.۲ و این رقم در خواف ۳.۱ و همین عدد در سند تحول بنیادین، ۸.۳ دهم است.

غلام‌پور سدهی همچنین سرانه فضای آموزشی خواف را نسبت به استان حدود ۱ مترمربع، نسبت به سرانه کشوری بیش از ۲ مترمربع و نسبت به سند تحول بنیادین بالغ بر ۵ مترمربع اعلام کرد و گفت: در وضعیت فعلی با کمبود سرانه فضای آموزشی مواجه‌ایم.

وی اعلام کرد: از خردادماه امسال تفاهم‌نامه ساخت ۷۳ کلاس درس با خیرین منعقد شده و امسال نیز برای نخستین بار هیچ کلاس بدون معلم در شهرستان خواف نداریم.

مدیر آموزش و پرورش خواف یادآور شد: اکنون ۴۲ هزار دانش‌آموز در ۳۳۰ مدرسه توسط ۴۱۰۰ معلم مشغول تحصیل هستند.

در پایان مراسم، جمعی از خیرین برای ساخت حدود ۵۰ کلاس درس جدید و واگذاری ۶۵۰۰ مترمربع زمین با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه امضا کردند و آموزش و پرورش نیز از خیرین مدرسه‌ساز تجلیل کرد.

منبع: ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *