ترافیک کنکوری ها در شهر

  • ۵ سال قبل
  • 0

علاوه بر داوطلبان، خیابان‌های مشهد هم درگیر ترافیک ناشی از کنکور بودند

 امسال حدود ۱۰۲ هزار نفر در استان و بیش از ۵۴ هزار نفر در مشهد طعم کنکور را چشیدند. علاوه بر داوطلبان، خیابان های مشهد هم طی روزهای پنجشنبه و جمعه با کنکور دست وپنجه نرم کردند؛ چرا که ترافیک ناشی از آن باوجود ممنوعیت های پلیس راهور و تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی دامن محدوده حوزه های امتحانی به ویژه دانشگاه فردوسی و سه راه ادبیات مشهد را گرفت.
پلیس راهور محدودیت و ممنوعیت هایی را برای ۴ ورودی دانشگاه فردوسی مشهد واقع در بولوار شهید باهنر، وکیل آباد، بزرگ راه شهید کلانتری و بولوار پیروزی اعلام کرده بود و از سوی دیگر سامانه حمل ونقل عمومی مشهد شامل اتوبوس و قطارشهری هم برای رفاه حال شهروندان ساعت سرویس دهی خود را افزایش دادند، اما باز هم شمار خودروها و ترافیک در این محدوده ها خلق خیلی از شهروندان را تنگ کرد.
به گفته رئیس اداره کل آموزش دانشگاه فردوسی مشهد در روزهای کنکور همه درب های ورودی دانشگاه فردوسی باز بوده است تا تردد راحت ‎تر صورت گیرد.
به گزارش ایسنا، جواد ساده با بیان اینکه یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در آزمون سراسری امسال شرکت کردند، افزود: در استان ما نیز ۲۹ حوزه انتخابی در ۲۱ شهر فعال بود.
وی در ادامه دانشگاه فردوسی مشهد را بزرگ ترین حوزه امتحانی استان دانست و اظهار کرد: این حوزه امتحانی ۳۰ هزار و ۳۰۰ نفر از این داوطلبان استان را در خود جای داد که از این تعداد ۵۷ درصد خانم و ۴۳‌درصد آقا بودند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص تعداد داوطلبان آزمون سراسری استان گفت: امسال تعداد شرکت کنندگان در علوم ریاضی حدود ۱۶۰ هزار نفر، در علوم انسانی ۲۸۰ هزار نفر و در علوم تجربی ۶۳۷ هزار نفر بودند. همچنین حدود ۱۰۰ هزار نفر هم در آزمون ۲ گروه هنر و زبان های خارجی شرکت کردند. طبق اعلام مسئول حفاظت آزمون خراسان رضوی، ۱۰۱ هزار و ۹۴۷ داوطلب آزمون ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استان طی روزهای پنجشنبه و جمعه هم زمان با سراسر کشور به رقابت پرداختند.
مرتضی ایمن شهیدی ، بیشترین تعداد داوطلبان امسال را مربوط به گروه علوم تجربی دانست و افزود: در این گروه ۴۷ هزار و ۱۱۸ نفر در ۲۹ حوزه امتحانی در ۲۱ شهرستان استان حضور پیدا کردند.
به گفته او تعداد داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی مشهد که روز پنجشنبه به رقابت پرداختند به ترتیب ۱۱ هزار و ۳۷۲ نفر و ۲۱ هزار و ۴۳۶ نفر بودند. همچنین ۹‌هزار و ۵۰۳ نفر هم عصر پنجشنبه در آزمون گروه هنر شرکت کردند.
طبق اعلام مسئول حفاظت آزمون استان، آخرین مرحله آزمون سراسری امسال هم عصر روز گذشته و با آزمون گروه زبان های خارجی با ۱۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب برگزار شد.

منبع: روزنامه شهرارا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *