تجلیل از ۶۷ مدال آور جهانی و آسیایی

  • ۵ سال قبل
  • 0

معاون وزیر ورزش: موفقیت های ورزشی باعث شود تا مسئولان در چانه زنی های سیاسی راحت تر عمل کنند
قهرمانان خراسانی که در عرصه های جهانی و آسیایی حائز مقام و رتبه های مختلف شدند، طی مراسمی مورد تقدیر قرار گرفتند.  در این مراسم که عصر پنج شنبه گذشته در تالار شهر برگزار شد ۶۷  ورزشکار‌، مربی ، داور و سرپرست که در رقابت های جهانی و آسیایی به کسب مدال های مختلف رنگارنگ نایل آمده بودند،تقدیر شدند. در بین تقدیر شوندگان، ۲۳ مربی ، داور و سرپرست و همچنین ۴۴ ورزشکار حضور داشتند.
در این مراسم ، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: امیدوارم با کار و تلاش بیشتر توانمندی جوانان‌مان را به رخ جهانیان بکشیم که این موفقیت‌ها باعث شود تا مسئولان ما در چانه‌زنی‌های سیاسی راحت‌تر عمل کنند. محمدرضا داورزنی در خصوص این که چرا از قهرمانان ملی تقدیر و تشکر می‌کنیم ، افزود: در شرایط کنونی همواره درگیر مشکلات عدیده‌ای بودیم که دشمنان فراهم کردند، کسانی که برای این کشور افتخار آفریدند و باعث اقتدار نظام شدند، پیام‌آور صلح و آرامش هستند و تنها یک ورزشکار نیستند.وی ادامه داد: در جام جهانی فوتبال ، کسی به مشکلات اقتصادی فکر نمی‌کرد و مردم به اقتدار کشور می‌اندیشیدند و اکنون نیز موج غرور بعد از موفقیت تیم والیبال را شاهدیم . ورزش تنها کاری است که با هیچ ابزاری نمی‌توانند توان ما را سانسور کنند. جامعه ورزش ما در حوزه ورزش قهرمانی افتخارات زیادی را کسب کردند.وی خاطرنشان کرد: قهرمان المپیک ما رسالتی بر دوش دارد که وظیفه‌اش را سنگین‌تر می‌کند و در واقع الگویی برای تمام جوانان می‌شود، جا دارد از کسانی که رسالت شان همانند کسانی است که جانشان را فدای کشور کردند و تمام کسانی که برای کیان کشور جان خود را دادند تشکر کنیم.داورزنی، ورزشکاران را پیام‌آور شهدا دانست و اظهار کرد: وظیفه ما این است که از ورزشکاران تقدیر و تشکر کنیم و آن‌ها را ارج نهیم، علاوه بر ورزشکاران مربیان نیز در این زمینه زحمت کشیدند تا این شوق و لبخند را به مردم تزریق کنند.
اختصاص ۵۸میلیارد به ورزش
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم به اعتباراتی که در حوزه ورزش جذب شده، اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴۷ میلیارد تومان اعتبار از محل سهم ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش و جوانان استان اختصاص یافت. رزم حسینی افزود: امسال هم ۵۸ میلیارد تومان اعتبار از محل سهم مالیات بر ارزش افزوده برای حوزه ورزش و جوانان پیش بینی شده است که ۲۰ درصد آن به بخش جوانان و ۸۰ درصد هم به بخش ورزش قهرمانی اختصاص خواهد یافت. وی همچنین درباره مدال آوران در عرصه های مختلف بین المللی اظهار کرد: به قهرمانانی که با همه محدودیت ها و محرومیت ها در حوزه تامین منابع و امکانات، موفق به کسب مدال شدند، تبریک می گویم.  امیدواریم پیشگامی ورزشکاران خراسانی در کسب مدال های جهانی و ملی همچنان حفظ شود و علاوه بر این، مدال های رنگین تری هم برای استان و کشور ک
منبع: روزنامه خراسانسب کنند. وی خاطرنشان کرد:  اگر بخواهیم میزان توسعه یافتگی هر کشوری را ارزیابی کنیم، قطعا موضوع سلامت و تندرستی جامعه، یکی از مهم ترین شاخص ها خواهد بود چرا که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. وی تصریح کرد: امیدواریم افتخارآفرینی قهرمانان کشورمان هر روز افزایش یابد و تلاش قهرمانان ورزشی با هدف اعتلای نام ایران اسلامی در کنار رشادت ها و جان فشانی های مدافعان حرم به ثبت برسد.
توسعه متوازن در ورزش
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این مراسم به بحث توسعه متوازن در ورزش استان اشاره کرد و گفت: ما در ورزش، توسعه متوازن را در دستور کار خود قرار دادیم و در این زمینه، هم اکنون در ورزش های همگانی رتبه اول کشور را به دست آوردیم. در حوزه المپیاد استعداد های برتر، رتبه دوم کشور و همچنین در مراکز قهرمانی کشور رتبه اول را کسب کردیم. فرزاد فتاحی افزود: خراسان رضوی در تمام زمینه ها به سمت جلو در حال حرکت است و رتبه های خوبی را نیز در این زمینه کسب کرده ایم.مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: با تلاش هایی که به عمل آمد و نظر مثبتی که مقام عالی وزارت ورزش و جوانان به استان داشتند، اعتبارات مناسبی برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده  و در این زمینه توانستیم بدهی تمام هیئت های ورزشی را پرداخت کنیم  و فعالیت های خوبی را انجام دهیم.فتاحی بیان کرد: با تلاش های همه دست اندر کاران ورزش، کوشش می‌کنیم سال ۹۸ را سال تاریخی برای ورزش رقم بزنیم.  همچنین امسال حدود ۹۱ پروژه را افتتاح خواهیم کرد.وی تصریح کرد: ورزش بانوان به خوبی در میان بانوان جای گرفته و امیدواریم این شعار ما که با ورزش حال همه مردم خوب می‌شود، ادامه پیدا کند.
شایان ذکر است، در این مراسم از افتخار آفرینی های مرحومه راضیه شیرمحمدی به خوبی یاد و از فرزندانش به طور ویژه تقدیر شد. همچنین از کتاب دایرةالمعارف ورزش استان نیز رونمایی شد.
منبع: روزنامه خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه