بیمارستان حاشیه مشهد در حاشیه بلاتکلیفی

  • ۱۴ روز قبل
  • 0

با گذشت ۸ سال از صدور دستور ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد، معاون دانشگاه علوم پزشکی از افتتاح اورژانس این بیمارستان تا شهریور خبر می دهد

هشت سال از زمان دستور ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه مشهد می گذرد، اما سهم مردم حاشیه مشهد پس از سال ها بلاتکلیفی از بهره برداری این بیمارستان، حالا  فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی این طرح شده است؛ طرحی که از ۲ هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز برای ساخت آن، تنها یک دهم آن تخصیص یافته است؛ یعنی ۲۰۰ میلیارد تومان!
به گزارش خراسان رضوی، ۷ اردیبهشت سال گذشته روزنامه خراسان گزارشی با عنوان« بهره برداری از اورژانس بیمارستان حاشیه مشهد، شاید تا پایان سال» منتشر کرد که در آن معاون پیشین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بهره برداری از اورژانس بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد تا پایان سال ۱۴۰۲ در صورت تامین بودجه خبر داد؛ موضوعی که معاون فعلی توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد در موضعی متفاوت نسبت به اظهارات مسئول پیشین بیان می کند:«عملیات این کار یک ماه تا یک ماه و نیم پیش کلید خورد». همچنین در ۴ اردیبهشت سال گذشته روزنامه خراسان گزارشی با عنوان «۳ سال تا بهره برداری از بیمارستان حاشیه مشهد» منتشر کرد که در آن مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: «هرگونه پیشرفتی که در بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی صورت گرفته حاصل پیگیری های روزنامه خراسان بوده که خدمت بزرگی برای ساکنان حاشیه شهر مشهد است».
بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی شرق مشهد؛ ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی
علیرضا مسلم، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به چگونگی وضعیت پیشرفت پروژه احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم(ص) می گوید: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی شرق یا پیامبر اعظم(ص) یکی از مصوبات مهم سفر اول ریاست جمهور به خراسان رضوی در ابتدای سال ۱۴۰۱ است. این بیمارستان در هفت بلوک ۵۴ هزار متر وسعت و زیربنا دارد که  هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما اسکلت آن که فاز اول هست حدود ۸۲ تا ۸۳ درصد پیشرفت دارد که اسکلت آن نیز تا پایان خرداد به اتمام می رسد.
درصورت تامین اعتبار؛ بهره برداری از اورژانس بیمارستان تا شهریور
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به این که اورژانس این بیمارستان چه زمانی به بهره برداری می رسد، می گوید: با توجه به این که در منطقه شرق مشهد واحدهای ارائه درمان ما از حد استاندارد کمتر است، استاندار خراسان رضوی و معاون عمرانی استانداری در بازدیدهای خود از بیمارستان تاکید داشتند که اورژانس آن بلوک را زودتر به بهره برداری برسانیم . وی در توضیح جزئیات می افزاید: اورژانس این بیمارستان حدود ۴ هزار مترمربع زیربنا دارد و تقریبا از دو ماه پیش فرایند اداری آن به اتمام رسید و با یک پیمانکار به توافق رسیدیم و علاوه بر هزینه های پیمانکار، حدود ۳۵ میلیارد تومان هزینه خرید مصالح آن است. دکتر مسلم تصریح می کند: اگر در تامین اعتبار به مشکل نخوریم  قولی که خدمت استاندار دادیم این است که اورژانس بیمارستان تا شهریور به بهره برداری خواهد رسید. وی خاطرنشان می کند: تا این مرحله بخش اعظم از مصالح که قرار بود خریداری شود، توسط دانشگاه انجام شد اما ادامه مسیر که از پروژه های اولویت دار دانشگاه نیز هست، تلاش ما این است که به مشکلی برنخوریم که بتوانیم اورژانس را در همین موعدی که قول داده شد، به بهره برداری برسانیم. ۴ هزار متر آن حدود پنج ماه زمان می برد و کمی کار سخت است. معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به اشاره خبرنگار خراسان به گزارش «بهره برداری از اورژانس بیمارستان حاشیه مشهد، شاید تا پایان سال» و وعده مسئولان اسبق دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر بهره برداری از اورژانس این بیمارستان تا پایان سال گذشته و چرایی این تاخیر می گوید: ما از شهریورماه در خدمت دانشگاه هستیم و  بحث اورژانس از زمان ما مطرح شد، چون ما در یکی دو جلسه ای که خدمت استاندار بودیم این موضوع مطرح شد و از ما خواستند و عملیات این کار یک تا یک ماه و نیم پیش کلید خورد.
ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار
مسلم در پاسخ به این سوال که چقدر اعتبار برای اورژانس این بیمارستان مورد نیاز است، بیان می کند: بدون تجهیزات، حدود ۱۵۰ میلیارد تومان. وی ادامه می دهد: خرید مصالح را هم قرار شد خودمان انجام دهیم. مجری طرح ما هستیم و استانداری، سازمان برنامه استان و وزارت بهداشت باید کمک کنند که منبع به دانشگاه تزریق شود تا در زمان موعد این طرح به بهره برداری برسد. مسلم در پاسخ به این سوال که چه میزان از ۱۵۰ میلیارد اعتبار تخصیص یافته است، اظهار می کند: بخشی از اعتبار در قالب کل پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی بوده است که تخصیص یافته، اما هزینه اصلی حدود ۳۵ میلیارد تومان خرید مصالح است که حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان آن را انجام دادیم و بعد از آن هم هزینه پیمانکار است. وی در پاسخ به این سوال که کل بیمارستان چه میزان اعتبار نیاز دارد، بیان می کند: برای کل بیمارستان هم فکر می کنم حدود ۲ هزار میلیارد اعتبار نیاز است که حدود ۲۰۰ میلیارد آن تامین اعتبار شده و بخش قابل توجه آن را فکر می کنم از طریق مولدسازی جلو برویم که دانشگاه بسته رونق و زمین هایی را که باید در این زمینه هزینه گرفته شود، اعلام کرده  است و فرایند آن باید طی شود. مسلم در پاسخ به این سوال که این بیمارستان چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید، می افزاید: چون اصل محل آن مولدسازی و بسته رونق است، باید ببینیم زمین هایی که از طرف دانشگاه به استانداری و سازمان خصوصی سازی و امور اقتصاد معرفی شده است،  خواهان داشته باشد تا بخش اعظم آن به فروش برسد تا در این بیمارستان هزینه کنیم.
منبع : خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *