شورش اُمیکرون با ۷ شهر قرمز و ۴۳ نارنجی

  • ۲ سال قبل
  • 0

افزایش کرونا مثبت ها، وضعیت مشهد را ۲ روزه نارنجی کرد
آغاز موج ششم کرونا با شورش اُمیکرون و دوباره روز از نو روزی از نو؛ آمار مبتلایان تصاعدی بالا می‌رود، رنگ‌های قرمز و نارنجی به نقشه کشور بازگشتند و بخش‌های بیمارستانی هم درحال تبدیل‌شدن به اورژانس‌های تنفسی هستند؛ در صحنه شهر اما همه چیز عادی است و  کسی نگران تلخی مرگ نیست….
بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کشور که دیروز منتشر شد، ۷شهر در وضعیت قرمز، ۴۳ شهر نارنجی، ۲۱۷ شهر زرد و  ۱۸۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
ضمن این‌که روزانه چندهزار نفر نیز به شمار مبتلایان جدید اضافه می‌شود که این رقم برای ۲۴ساعته تا عصر دیروز  ۱۶هزار و ۷۵۷ بیمار است. این خبر حاکی است،  یونس پناهی، معاون تحقیقات وزیر بهداشت گفته است: سویه امیکرون برخلاف سویه دلتا از قدرت انتشار بالایی برخوردار است؛ به گونه‌ای که سویه دلتا ۵ تا ۶ روز زمان نیاز داشت تا فرد دیگری را درگیر کند ولی این زمان در سویه اُمیکرون به  ۵/۱تا ۳ روز رسیده است.
مشهد در یک قدمی وضعیت قرمز
افزایش بستری ها و کرونا مثبت ها، وضعیت مشهد را ۲ روزه از زرد به نارنجی تغییر داد
رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی و بستری، مشهد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است. به گزارش ایسنا، پهلوان اظهار کرد: بر اساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی نرم‌افزار ماسک، وابسته به وزارت بهداشت، شهرستان‌های مشهد، بینالود(طرقبه وشاندیز) و تربت حیدریه در وضعیت نارنجی و  کلات، فریمان، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، مه‌ولات، گناباد، بجستان، سبزوار، بردسکن و نیشابور در خراسان رضوی در وضعیت زرد قرار گرفتند. وی با اشاره به روند افزایشی تعداد بیماران بستری در استان ادامه داد: هم اکنون ۵۰۳ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که  ۳۸۵ نفر از این تعداد در مرکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. وی افزود: طی یک روز ۲۰۲ بیمار جدید مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند. وی با بیان این که روند مراجعه بیماران سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز همچنان افزایشی است، تصریح کرد: طی یک روز، هزار و ۶۹۴ نفر به مراکز منتخب کرونا و ۷۵۴ نفر نیز به طور مستقیم به بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه مراجعه داشتند. وی همچنین در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: واکسن آسترازنکا در مراکز واکسیناسیون سطح استان تمام شده است، علوم پزشکی مشهد برای تامین مجدد اقداماتی انجام خواهد داد و به محض تامین مجدد براساس اولویت‌ها تزریق واکسن آسترازنکا از سر گرفته می‌شود. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان این که پیک ششم کرونا در استان آغاز شده، افزود: خراسان رضوی در واکسیناسیون دوز اول و دوم به ترتیب ۵ و ۱٫۵ درصد بالاتر اما در تزریق دوز سوم ۱٫۵ درصد عقب‌تر از میانگین کشوری است. دکتر کیانی در جمع مدیران رسانه‌های استان اظهارکرد: ساده‌انگاری مردم در موضوع کرونا یکی از مشکلات کنونی است. ساده‌انگاری امیکرون می‌تواند به شدت خطرناک باشد. مهم ترین دلیل عقب بودن آمار تزریق دوز سوم واکسن کرونا در خراسان رضوی این تفکر اشتباه است که تزریق ۲ دوز واکسن کافی است.

منبع :خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *