پرداخت مطالبات داروخانه ها تا مرداد ماه جاری

  • ۴ سال قبل
  • 0

سید مرتضی با وجدان در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد:در آبان سال ۷۳ قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور تصویب و سازمان بیمه خدمات درمانی تشکیل گردید و به همین دلیل از ۳ تا ۹ آبان هفته بیمه خدمات درمانی نامگذاری شده و در سال ۹۱ این سازمان به بیمه سلامت ایران تغییر نام داد و از طریق ادارات کل به فعالیت های خود می پردازد.

وی با بیان اینکه توسعه بیمه همگانی به منظور بهره مندی عادلانه برای حفظ و ارتقاء سلامت آحاد جامعه از اهداف بیمه سلامت است، اظهارداشت:این سازمان در حال حاضر ۵ صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، روستائیان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، سلامت همگانی و بیمه ایرانیان را دارد.

وی با اشاره به اینکه پشتیبانی واحدهای ارائه دهنده خدمات که در سطح یک روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، سطح ۲ . ۳ بیمارستانها، مراکز و موسسات درمانی می باشد جزء وظایف اساسی ما است، ادامه داد:در خراسان رضوی ۳ میلیون و ۵۵۱ هزار نفر که شامل ۵۵ درصد جمعیت استان می شود تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وجدان با تاکید بر اینکه در خراسان رضوی ۷ هزار و ۶۹ بیمار خاص شامل ام اس، تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۷ هزار و ۸۴۰ نفر از اتباع خارجی در سه دسته آسیب پذیر، غیر آسیب پذیر و خاص هم تحت پوشش خدمات بیمه ای سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۶۵۹ موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، ادامه داد:ما خدمات بیمه ای را در سطح استان از طریق دفاتر پیشخوان انجام می دهیم که در حال حاضر ۵۷ دفتر پیشخوان با اشتغال ۲۲۰ نفر در استان فعالیت می کنند که تلاش می کنیم تا پایان سال جاری تعداد دفاتر ارائه دهنده خدمات بیمه سلامت به ۸۷ دفتر برسد.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در بخش درمان اداره کل است که باید بین موسسات دانشگاهی و دولتی توزیع کنیم که در ۷ ماهه سال جاری ۴۱۰ میلیارد تومان توزیع شده است، اظهارداشت:مطالبات موسسات دانشگاهی را تا تیرماه سال جاری به صورت قطعی پرداخت کردیم و داروخانه ها هم تا مرداد به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

وجدان با تاکید بر اینکه در سطح یک روستایی هم سال ۹۷ تسویه و تا ۵ ماهه اول سال جاری ۸۰ درصد مطالبات را پرداخت کردیم و ۲۰ درصد باقیمانده هم منوط به ارائه پایش ها است، افزود:از ابتدای سال جاری عقد قرارداد کمیته امداد داشته ایم که تا پایان مهر برای ۳۸ هزار و ۳۲۰ مددجو دفترچه بیمه سلامت صندوق سایر اقشار صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیماران مجهول الهویه  متولی خاصی نداشتند و خدمات درمانی آنها بلاتکلیف بود از ابتدای سال جاری ۱۵۷ نفر با هماهنگی بهزیستی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، اظهارداشت:نسخه نویسی الکترونیک یکی از برنامه های استراتژیک در حال پیگیری است که ابتدا از نیشابور آغاز و ۷شهر دیگر هم به آن افزوده شده است همچنین ۴۱ بیمارستان را در استن تحت پوشش پروژه رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری قرار دادیم که ۱۵ مرکز از این تعداد متعلق به مشهد است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه