ثبت ۲۵هزار و ۵۰۴ موقوفه در خراسان رضوی

  • ۴ سال قبل
  • 0

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: در ایام دهه شفاعت که ۵ روز آن با ایام دهه وقف همزمان شده میزبانی و پذیرایی از زائران پیاده رضوی را در ۶۴ بقعه متبرکه استان خواهیم داشت و مراسم‌های عزاداری‌های ۲۸ صفر در ۶۸ بقعه متبرکه و ۳۰ صفر در ۹۸ بقعه متبرکه برگزار می‌شود همچنین در این ایام ۱۰۰ روحانی اعزامی را داریم و ۱۴ پایگاه خیمه معرفت برپا می‌شود.

حجت السلام احمدزاده تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده و هم‌ اکنون ۲۵ هزار ۵۰۴ موقوفه در خراسان رضوی به ثبت رسیده است و امیدواریم اطلاع‌رسانی مناسبی در حوزه وقف صورت پذیرد.

حجت الاسلام احمدزاده تصریح کرد: اشتغال‌های پایدار زیادی در سال رونق تولید در مکان‌های موقوفه‌ای ایجاد شده که از جمله آن می‌توان به نیروگاه‌ها، دامداری‌ها و دیگر مکان‌های موقوفه‌ای ایجاد شده و عدد آن تا این لحظه بالغ بر ۲۵۰۰ اشتغال جدید بوده است.

وی عنوان کرد: سالانه حدود ۲۷۰ وقف جدید در سطح استان به ثبت رسیده که حدود ۱۰ درصد آن در دهه وقف بوده و در سال گذشته ۲۱ وقف جدید در دهه وقف به ثبت رسید و برای امسال افزلیش این میزان را پیش‌بینی کرده‌ایم، خراسان رضوی در صدر کشور در بحث وقف‌های ثبتی جدید قرار دارد و عمده نیات واقفان هم در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، مشاوره‌ای، درمانی، آموزشی، اشتغال، ازدواج و غیره بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: بیش از ۴ هزار خادم و بیش از ۱۱۰۰ عضو هیئت امناء در بقاع متبرکه استان داریم و بیش از ۵۵۰ روحانی نیز در ایام خاص سال همچون دهه شفاعت به مکان‌های مختلف موقوفه‌ای اعزام می‌شوند و این افراد اقدام به اقامه نمازهای جماعت، برپایی حلقه‌های معرفت و دیگر اقدامات فرهنگی و مذهبی می‌کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه