اعلام جرم علیه ٣ شهربازی

  • ۵ سال قبل
  • 0

٢ شهربازی در مشهد و یکی در شهرستان‌ به نمایندگان اداره استاندارد اجازه ورود ندادند.

به رغم حضور تیم بازرسی اداره کل استاندارد خراسان رضوی در ٣۵ مرکز تفریحی، شهربازی و پارک آبی استان در سال گذشته، ٣ شهربازی از ورود بازرسان این اداره کل به مجموعه تحت امرشان جلوگیری کردند. این را مدیر کل استاندارد خراسان رضوی به ایرنا گفت و ادامه داد: در همین راستا علیه این ٣ شهربازی و مجموعه تفریحی که به بازرسان این اداره کل اجازه ورود و آزمون تجهیزات و دستگاه هایشان را نداده بودند در مراجع قضایی اعلام جرم شده است.

محمدرضا جمیع گفت: ٢ مورد از این مجموعه ها در مشهد و سومی در یکی از شهرستان های خراسان رضوی قرار دارد که با پیگیری های قضایی، به دنبال اقدام پلیس اماکن، برای مهر و موم هر ٣ مرکز تفریحی یاد شده هستیم. او با بیان اینکه از ابتدای سال جاری بازرسان این اداره از ٣۵ مرکز تفریحی، شهربازی و پارک آبی خراسان رضوی بازدید کرده اند افزود: تاکنون ٨۵ وسیله بازی و تجهیزات فاقد گواهی نامه استاندارد آن ها پلمب و مهر و موم شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی به آغاز فعالیت شهربازی های روباز در نیمه نخست سال اشاره کرد و افزود: طی این مدت، با افزایش ورود زائر و مسافر به استان، شاهد افزایش فعالیت مراکز تفریحی هستیم. به همین علت، از مردم می خواهیم برای حفظ ایمنی خود و فرزندانشان، تأییدیه های استاندارد برای تجهیزات تفریحی را از مالکان این تأسیسات مطالبه کنند.

جمیع با بیان اینکه شهروندان می توانند تخلفات شهربازی ها را به این اداره گزارش کنند افزود: طی ٢ ماه نخست امسال، با پیگیری چند مورد از گزارش های مردمی، برخی تجهیزات تفریحی فاقد گواهی نامه استاندارد مهر و موم شد.

هم اکنون حدود ٧٠ شهربازی و پارک آبی در خراسان رضوی مجوز فعالیت دارند که ۴۶ مورد از آن ها شهربازی روباز است. پلمب تجهیزات غیراستاندارد هر سال به علت پیگیری نکردن مالکان برای دریافت استاندارد اتفاق می افتد به طوری که سال گذشته نیز ٧۶ دستگاه و تجهیزات شهربازی از گردونه تفریح خارج شد. با این حال، مسئولان اداره کل استاندارد گفته اند جای نگرانی نیست و مالکان هر سال برای رفع نواقص و دریافت استاندارد دستگاه ها اقدام می کنند.

منبع: شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *