خراسان رضوی در رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی کنکور رشد داشته‌ است

  • ۹ ماه قبل
  • 0

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی کنکور برای آموزش وپرورش یک هدف نیست تا بگوییم ما در اهداف دوره‌های تحصیلی خود به دنبال این هستیم که خروجی‌های خاصی را در کنکور داشته باشیم، گفت: تعداد رتبه‌های دورقمی و سه رقمی که تاکنون به دست ما رسیده است نشان‌دهنده رشد است. خراسان رضوی در مجموع امتحان نهایی و کنکور حرفی برای گفتن دارد.

محمود رضایی امروز، ۳۰ مردادماه در نشست خبری  که در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، ضمن گزارش برخی فعالیت‌ها در حوزه آموزش متوسطه، عنوان کرد: فعالیت‌ها برای آماده‌سازی مدارس در حال برگزاری است. ما امسال در امتحانات نهایی نسبت به کشور رشد ۸.۱ درصدی را داریم. همچنین در کسب نمره بالاتر از میانگین کشور در امتحانات نهایی، درصد قبولی و نمره قبولی پایه نهم، نیز رشد داشته‌ایم.

وی ضمن بیان برخی دیگر از افتخارات آموزش و پرورش در حوزه متوسطه در پاسخ به پرسشی در خصوص افت تحصیلی دانش‌آموزان پایه دوازدهم با توجه به اینکه تنها یک رتبه برترداشته‌ایم که آن هم در مدارس سمپاد تحصیل کرده، توضیح داد: کنکور برای آموزش وپرورش یک هدف نیست که بگوییم ما در اهداف دوره‌های تحصیلی خود به دنبال این هستیم که خروجی‌های خاصی را در کنکور داشته باشیم. رتبه‌های تک رقمی یک شاخصه بسیار مهم برای استان نیست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: امتحانات نهایی امسال که برای اولین بار به صورت الکترونیکی برگزار شد یک اتفاق بسیار بزرگ بود. امتحانات نهایی استان خراسان رضوی، در مجموع تمام رشته‌های خود در ۱۴۰۲ نسبت به کل کشور ۸.۱ درصد و ۱.۵ نمره بالاتر از میانگین کشور دارد. ما از امتحان نهایی شاخصه مهم‌تری نداریم.

رضایی با بیان اینکه پس از دوران کرونا و حواشی اتفاق افتاده در سال گذشته، خوشبختانه دانش‌آموزان و دبیران ما تلاش‌های زیادی کرده‌اند، اضافه کرد: ما در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی از میانگین کشور بالاتر هستیم. کنکور ما در سال آینده ۵۰ درصد سوابق تحصیلی را شامل می‌شود. ما در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی را خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: ما به دنبال آن هستیم تا تاثیر مافیای کنکور را کم‌کنیم و به سمت سوابق تحصیلی و اهمیت دروسی حرکت کنیم که بتواند دانش‌آموز را در شاخصه مهم امتحانات نهایی مورد سنجش خود قرار دهد. تعداد رتبه‌های دورقمی و سه رقمی که تاکنون به دست ما رسیده است نشان‌دهنده رشد است. خراسان رضوی در مجموع امتحان نهایی و کنکور حرفی برای گفتن دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر نقش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور تصریح کرد: آنچه می‌تواند کاهش رتبه را داشته باشد این است که  دروس عمومی اگرچه از کنکور حذف شده اما سوابق تحصیلی این دروس اعمال می‌شود که  برخی دانش‌آموزان این موضوع را جدی نگرفتند. توجه به دروس تخصصی و عمومی می‌تواند موفقیتی برای دانش‌آموزان فراهم کند. دروس عمومی بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *