سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی کمتر از میانگین کشور است

  • ۵ سال قبل
  • 0

به گزارش پایگاه خبری مردم مشهد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی گفت: سرانه فضای آموزشی استان در مقایسه با میانگین کشور پائین است.

جاسم حسین پور تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی شامل فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی در کشور هم اکنون ۵.۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز است در حالی که این سرانه در خراسان رضوی ۴.۲ متر مربع است.

 

حسین پور تصریح کرد: با توجه به وجود بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در خراسان رضوی این استان در داشتن فضای آموزشی یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع از متوسط کشور عقب تر است.

 

وی افزود: سال گذشته هزار و ۲۸ کلاس درس با زیربنای ۱۱۰ هزار و ۶۹۰ متر مربع در استان به بهره برداری رسیده است که ۱۳۹ پروژه با ۶۶۳ کلاس و زیربنای ۶۶ هزار و ۹۹۶ مترمربع با مشارکت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی گفت: در سال گذشته استان از حیث بهره برداری از پروژه‌های جدید آموزشی رتبه نخست کشور را کسب کرد همچنین پارسال تعهد خیرین در این استان هزار میلیارد ریال بوده است که ۷۰ درصد این رقم تحقق یافته است و درحال حاضر مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی به عنوان نخستین مجمع خیرین کشور در این حوزه دارای سه هزار و ۵۰۰ عضو خیر است که نیمی از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه