اهدای ۱۳۰۰ سری جهیزیه و ۵۰۰۰ عدد لوازم گرمایشی به نیازمندان

  • ۲ سال قبل
  • 0

، آیت ا… علم الهدی در این مراسم گفت: برگزاری رزمایش مواسات همزمان با ولادت حضرت فاطمه(س)، اعلام اقتدار و پیروی از ساحت ولایت مدار صدیقه اطهر(س) است. وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانات روز یک شنبه هفته جاری فرمودند: «جهاد عبارت است از هرحرکتی که در راه مبارزه و سرکوبی دشمن باشد» و علت این که رزمایش مواسات  با این که نقطه احساس و دوستی و رافت است، رزمایش  نامیده شده، به این دلیل است که این حرکت در تقابل با حرکت‌های دشمنی است که درصدد مستاصل سازی مردم ما و عمدتا اقشار آسیب پذیر و ناتوان است. وی  تصریح کرد: با همه ارادتی که به اهل بیت (ع) داریم، در مقام مظهر بخشی به این ارادت، برنامه رافت به افراد مستمند و آسیب پذیر را به عنوان ارائه محبت و مودت به حضرت زهرا (س) در روزی قرار دادیم که مقارن با ولادت آن حضرت است. امام جمعه مشهد در ادامه به جریان فدک و کمک های خیرخواهانه حضرت زهرا(س) به فقرا در زمان پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: بعد از وفات پیامبر، فدک که هدیه پیغمبر به حضرت فاطمه زهرا(س) بود، مورد غصب جریان انحرافی قرار گرفت. در زمان پیغمبر فدک به حضرت زهرا(س)تقدیم شد و دو سال در زمان حیات پیغمبر فدک در اختیار حضرت زهرا (س) بود و درآمد حاصل از اجاره آن را که سالانه ۸۰ هزار مثقال طلا بود، به فقرا می بخشید. امیدواریم در این زرمایش کمک های خیرخواهانه به عنوان هدیه ای در سالروز ولادت آن حضرت به ایشان تقدیم شود و به پاس این عرض ارادت شفاعت ایشان در روزقیامت شامل حال ما باشد.
جزئیات کمک های رزمایش مواسات به نیازمندان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم گفت: در این رزمایش ۱۳۰۰ سری جهیزیه و ۵۰۰۰ وسیله گرمایشی به همت خیران و منابع دولتی تهیه و در استان خراسان رضوی توزیع می شود که از این تعداد ۵۰۰ سری جهیزیه و ۲۶۰ عدد لوازم گرمایشی در حاشیه شهر مشهد توزیع خواهد شد. سلم آبادی افزود: این اقدام در سراسر کشور در حال انجام است و یکی از مزایای رزمایش مواسات و همدلی این است که تمامی کالاها از کارخانجات داخلی خریداری می شود و علاوه بر کمک به نیازمندان، باعث اشتغال زایی و حمایت از تولید داخلی شده است. وی تصریح کرد: اگر چه ارزش ثبت شده این کالاها دردفاتر ۲۶ میلیارد تومان است ولی بر اساس قیمت بازار بیش از ۵۰ میلیارد تومان ارزش این کالاهاست.
شایان ذکر است، در پایان این مراسم آیت ا…. علم الهدی با رمز «یا زهرا» دستور توزیع این تعداد جهیزیه و وسایل گرمایشی را صادر کرد.
منبع :خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *