احیای کوهستان پارک شادی در مسیر تحقق

  • ۹ ماه قبل
  • 0

«باتوجه به مذاکرات و توافقات اخیر چشم من روشن است که کوهستان پارک شادی حداقل در این دوره از مدیریت شهری تعیین تکلیف شود»؛ این خبر خوبی بود که معاون اقتصادی شهردار مشهد روز گذشته در حاشیه حضور در تحریریه روزنامه خراسان و دیدار با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار برای تعیین تکلیف کوهستان پارک شادی مطرح کرد. آن طور که مسئولان مدیریت شهری می گویند، قرار است این خاموشی سهمگین به زودی از کوهستان پارک شادی رخت بربندد و دوباره شاهد بازگشت شادی به کوهستان پارک مشهد باشیم.روزنامه خراسان ۴ خرداد امسال، گزارشی تحت عنوان« امید به احیای کوهستان پارک شادی» منتشر کرد که در آن خبر از واگذاری شهربازی نوستالژی مشهدی ها توسط بانک دی به سازمان کوثر زیرمجموعه بنیاد شهید منتشر شد تا امیدها برای بازشدن قفل احیای کوهستان پارک زنده شود. در این گزارش مدیریت شهری نیز با تاکید بر حفظ کاربری از آمادگی برای توافق خبر داد. پس از آن در ۴ تیر در روزنامه خراسان خبری با عنوان «خبرهای خوش شهردار برای مشهد» منتشر شد که در آن شهردار مشهد با تاکید بر حفظ کاربری کوهستان پارک شادی اظهار کرده بود: «با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران توافق شد که کوهستان پارک شادی به صورت خیلی مدرن احیا شود. حداقل ۲۰ هکتار آن در قالب همین شهربازی خواهد بود و اماکن تفریحی دیگری در زمین آن محقق خواهد شد و یک مجموعه فرهنگی، تفریحی و گردشگری مناسب برای مشهد ایجاد می‌شود.» در گزارشی دیگر در ۱۹ تیرامسال روزنامه خراسان گزارشی تحت عنوان «احیای کوهستان پارک، یک گام به جلو» منتشر کرد که در آن خبر داد که شورای پول و اعتبار نیز با واگذاری کوهستان پارک شادی به بنیاد شهید موافقت کرده است تا احیای کوهستان پارک یک گام رو به جلو برود و طبق توافق شهرداری مشهد با بنیاد شهید،شرایط برای احیای کوهستان پارک به صورت مدرن فراهم شود.

پاسخ معاون شهردار مشهد درباره احیای کوهستان پارک

معاون اقتصادی شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد روز گذشته مهمان تحریریه روزنامه خراسان بود و ضمن بازدید از بخش های مختلف موسسه فرهنگی هنری خراسان و خداقوت به خبرنگاران، پاسخگوی برخی سوالات شد. وی درباره چگونگی تعیین تکلیف کوهستان پارک شادی بیان کرد: یک دهه است که شهرداری مشهد دنبال این است که این قضیه اتفاق بیفتد، اما باتوجه به مذاکرات و توافقات اخیر چشم من روشن است حداقل در این دوره از مدیریت شهری تعیین تکلیف شود.

محمدهادی محمدی مقدم، معاون اقتصادی شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد  در پاسخ به چگونگی تعیین تکلیف کوهستان پارک گفت: با توجه به مذاکراتی که به تازگی با مالکان کوهستان پارک بالاخص بنیاد شهید صورت گرفته است و جلسات متعددی که با پیگیری‌های اعضای شورای شهر و شخص شهردار اتفاق افتاد، نتایج خوبی حاصل شد. کوهستان پارک شادی برای همه ما مردم حالت نوستالژی دارد. هم چشم شهر از سمت غرب و هم ورودی از سمت طرقبه وشاندیز است. وی تصریح کرد: سرمایه گذاران از  این پروژه استقبال می کنند فقط موضوع مالکیت آن باید حل شود، در جلساتی که گذاشتیم سعی بر این است که این موضوع بین ذی نفعان تقسیم و حل وفصل شود. وی ادامه داد: کل مجموعه کوهستان پارک و اطراف آن حدود ۶۰ هکتار است که مجموعه کوهستان پارک با پارکینگ های موجود در آن جا حدود ۲۴ هکتار است. تلاش ما این است قسمت کوهستان پارک را به سرعت تعیین تکلیف کنیم که با جذب سرمایه گذار بتوانیم شهربازی خوب و مجهزی را برای شهروندان و زائران امام رضا(ع) داشته باشیم. یک دهه است که شهرداری مشهد دنبال این است که این قضیه اتفاق بیفتد اما باتوجه به مذاکرات و توافقات اخیر چشم من روشن است حداقل در این دوره از مدیریت شهری تعیین تکلیف شود.

تکمیل تملک ها و انجام پروژه های مربوط به بافت فرسوده با جذب اعتبارات

معاون اقتصادی شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد همچنین درباره اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیان کرد: اواخر تیرماه بود که در موضوع اوراق مشارکت، شهرداری مشهد حدود ۴ هزار میلیارد تومان مجوز انتشار گرفت و قراردادش با بانک های عامل یعنی بانک شهر و تجارت بسته شد. وی افزود: شهر مشهد در بحث جذب اوراق  در تمام کلان شهرها در قالب سال هایی که بوده ، رتبه اول را دریافت کرده است. امسال هم از اختصاصی که دولت داده ، شهر مشهد بالاترین رقم را در آن حوزه داشته است. قسمت اعظم آن به موضوعات ساخت قطار شهری در خطوط مختلف اختصاص خواهد یافت. موضوع دوم هم بافت های فرسوده مشهد است که  عملیات آغاز آن در گذشته در دوره های مختلف شهری انجام شده است و  شاید بتوانیم با جذب این اعتبارات برای تکمیل تملک ها و انجام پروژه های مربوط به بافت فرسوده به بهترین نحو عمل کنیم. وی در توضیح جزئیات تصریح کرد: بافت قلعه وکیل آباد از مشکلات و گرفتاری های قبلی شهر مشهد در دوره های مختلف شهری است. با تدبیری که در مدیریت شهری اتفاق افتاده است و با پشتیبانی شورای شهر و ذی نفعان بحث وکیل آباد، امیدوارم بتوانیم این موضوع را با جذب این اعتبارات تعیین تکلیف کنیم و مردم آن جا را از این گرفتاری که در سال های اخیر برایشان پیش آمده است، نجات دهیم.  محمدی مقدم در ادامه جزئیات بیان کرد: در بافت های فرسوده دیگر در موضوع اوراق به بحث تکمیل پروژه های بافت محور حر عاملی که در دوره گذشته اوراق به آن تعلق گرفته، تکمیلی اش را گرفتیم. امیدوار هستم که بتوانیم این ها را نیز تکمیل کنیم. همچنین درباره شهرداری ثامن، اوراقی  به شهرداری ثامن اختصاص یافته است که امیدوارم بتوانیم اقدامات مناسبی را هم در بحث تکمیل تملک اراضی و اجرای پروژه ها در شهرداری ثامن انجام دهیم.

منبع:خراسان

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *