قطعی برق و صادرات آن به عراق و پاکستان رمق تولید را کم کرده است

  • ۹ ماه قبل
  • 0

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به ناترازی انرژی و در پی آن قطعی برق صنایع که در دو روز در هفته صورت میگیرد بیان کرد: صادرات برق به عراق و پاکستان آن هم در شرایطی که هیچ آورده صادراتی برای ما ندارد و هنوز هزینه صادرات برق را دریافت نکردیم، رمق تولید را کم کرده است.

هم زمان با روز خبرنگار، نشست خبری به مناسبت پانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت پلاستیک، ماشین الات و صنایع وابسته و سیزدهمین نمایشگاه تخصصی رنگ و رزین، پوشش‌های صنعتی، چسب و مواد شیمیایی و کامپوزیت‌ها در مکان نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

در این نشست خبری فیروز ابراهیمی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه گفت: نمایشگاه تخصصی صنعت پلاستیک، ماشین الات و صنایع وابسته در مساحتی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع با ۱۲۵ شرکت کننده از ۶۰ شرکت در استان‌های مختلف و واحد‌های تجاری تاجیکستان، ترکمنستان و افغانستان از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ مرداد ماه در مکان نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به بهبود وضعیت اقتصاد استان گفت: خراسان رضوی در حوزه نرخ رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، رتبه چهارم بین استان‌های کشور را داراست، نرخ رشد اقتصادی استان ۴/۴ است در حالیکه نرخ رشد اقتصادی در سطح کشور ۳/۳ بوده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به نرخ بیکاری در استان گفت: نرخ بیکاری در استان ۳/۵ است که این رقم نسبت به چهار دهه گذشته بی نظیر بوده است در حال حاضر ما بحران کار نداریم، دچار بحران کارگری هستیم و قابلیت جذب کارگر داریم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تولید استان نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است افزود: تولید استان در بخش صنایع رشد قابل توجهی داشتیم.

ناترازی انرژی و قطعی برق مشکلی بزرگ برای صنایع

وی با اشاره به ناترازی انرژی و در پی آن قطعی برق صنایع که در دو روز در هفته صورت میگیرد بیان کرد: صادرات برق به عراق و پاکستان آن هم در شرایطی که هیچ آورده صادراتی برای ما ندارد و هنوزهزینه صادرات برق را دریافت نکردیم رمق تولید را کم کرده است.

ابراهیمی با گلایه از سیاست‌های کلان کشوردر نظام بانکی و تامین نقدینگی صنایع استان گفت: در حال حاضر نظام بانکی مکلف به تسهیلات تکلیفی شده اند بطوریکه ۶۰ درصد تسهیلات تکلیفی است و در حوزه تولید بی بهره است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در انتها با اشاره به مشکلات ارزی صادرات، گفت: از دیگر مشکلات صنایع، تعهدات ارزی است بطوریکه ۹۰ درصد صادراتی که در کشور انجام می‌شود به ریال است و این روند نابودی صنایع را در پی خواهد داشت اگر مانع رفع تعهدات ارزی از صادرات برداشته شود قادریم طی ماه سرانه تولید در استان را تا چندین برابر افزایش دهیم.

منبع:شهرآرا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *