لایروبی کال زرکش، مشهد را از خطر سیلاب مصون نگه میدارد

  • ۵ سال قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی گفت: لایروبی مسیل ها و بازگشایی کال زرکش مشهد به طول ۱۰ کیلومتر، مشهد را از خطر سیلاب مصون نگه می دارد.

علیرضا رزم حسینی در جریان بازدید از عملیات لایروبی مسیل ها و بازگشایی کال زرکش مشهد اظهار کرد: موضوع پیشگیری از سیلاب و خسارت های احتمالی در دستورکار ستاد مدیریت بحران استان قرار دارد و خوشبختانه با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، خراسان رضوی در سیل های اخیر کشور متحمل کمترین خسارت شد.

وی افزود: کال زرکش به طول ۱۰ کیلومتر در روزهای اخیر به دلیل بارش های رگباری باران طغیان کرده بود و حتی به برخی از خانه های احداث شده در حریم این کال آسیب رساند و بر حسب تصمیم شورای مدیریت بحران شهرستان مشهد، لایروبی این مسیل در دستورکار قرار گرفته است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: پس از اتمام عملیات لایروبی مسیل ها و بازگشایی کال زرکش، دیوارهای ساحلی هم در اطراف این کال نصب خواهد شد تا در آینده، هیچ خطری به لحاظ وقوع سیل متوجه مشهد نباشد.

وی گفت: کال زرکش روان آب ها را به کشف رود هدایت می کند و امیدواریم محدوده مشهد و روستاهای حریم این کلانشهر به مساحت ۸۶ هزار هکتار از خطر سیلاب و خسارت های ناشی از سیل مصون بماند.

رزم حسینی با اشاره به لزوم بازگشایی مسیل ها در محدوده طرقبه شاندیز افزود: طی سه هفته گذشته اقدامات خوبی توسط فرماندار این شهرستان و با تدبیر ستاد مدیریت بحران انجام گرفته است و با دستور دادستانی موانع پیش روی روان آب در رودخانه ها تخریب شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید از طریق کمیسیون های شهرسازی با ساخت ها وسازها غیرمجاز در حاشیه رودخانه ها برخورد شود اما در عین حال برای پیشگیری از وقوع سیل، لایروبی مسیل ها در دستورکار قرار دارد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *