• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • واکنش‌ها به سرعت پایین اینترنت در کشور | تُندتُند کُند می‌شه! اشتراک گذ

واکنش‌ها به سرعت پایین اینترنت در کشور | تُندتُند کُند می‌شه! اشتراک گذ

  • ۲ سال قبل
  • 0

«سرعت شیوع امیکرون از سرعت اینترنت در کشور بسیار بیشتر است.»، «در این اوج فجیع امیکرون به جای اینکه انجام کار‌ها رو از طریق اینترنت تسهیل کنن تا هرچه ممکنه تردد فیزیکی کمتر بشه، روال دقیقا برعکس شده.»، «فکر کنم فایل رو بریزم روی سی دی و بدم کبوتر ببره زودتر به مقصد برسه.»، «وضعیت اینترنت در ایران مثل صنعت خودروسازی است، هر روز کیفیتش کمتر می‌شود و قیمتش بالاتر می‌رود و باز هم از عالم و آدم طلبکارند.» این ها، بخشی از حرف‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره وضعیت اینترنت در روز‌های اخیر است، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی پر شده از گله و شکایت از سرعت لاک پشتی آن.

واکنش‌هایی که شاید مزاح و خنده و طنز هم چاشنی آن شده، اما سرعت فوق العاده پایین اینترنت چنان خودش را به رخ می‌کشد که اعصاب بسیاری را خرد کرده است. به ویژه برای افراد و کسب وکار‌هایی که باید به صورت روزانه از طریق مجازی به فعالیت خود ادامه بدهند. هرچند حالا مدتی است دردسر درس خواندن به صورت مجازی هم به آن اضافه شده است. مشابه همین اتفاق مدتی پیش هم رخ داد. مهر بود که پایین آمدن محسوس سرعت اینترنت دوباره آه از نهاد بسیاری بلند کرد.

اتفاقی که البته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی علت آن را آغاز سال تحصیلی و استفاده دانشجویان و دانش آموزان از اینترنت دانست، در حالی که به نظر می‌رسید این اتفاق خودش حاصل سختی دسترسی به اینترنت و پهنای باند پایین بود. این روز‌ها هم پایین بودن سرعت اینترنت صدای وزارت علوم را درآورد. علی اکبر صفوی، رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در واکنش به تأثیر کندی اینترنت در آموزش مجازی گفت؛ اختلالات در کیفیت و سرعت اینترنت در چند ماه گذشته افزایش یافته و موجب آزار و اذیت در برگزاری کلاس‌ها و امتحانات شده است.

حالا دوباره در حالی حرف از سرعت پایین اینترنت در کشور مطرح می‌شود که بسیاری دارند وضعیت آن را با کشور افغانستان مقایسه می‌کنند و از این می‌گویند که ایران از این لحاظ از افغانستان هم پایین‌تر قرار دارد. صحبتی که البته عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات، آن را تکذیب کرد و گفت: «این خبر کذب است و آن را تکذیب می‌کنم.

بر اساس آماری که سایت مورد استناد این ادعا منتشر کرده است، ما ۱۰۰ پله از افغانستان بالاتر هستیم. رتبه افغانستان ۱۸۳ و ما ۷۷ هستیم. این خبر نادرست در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده است. سرعت اینترنت در افغانستان ۱.۷مگابیت بر ثانیه است و سرعت ما در اینترنت همراه میانگین ۲۴ مگابیت بر ثانیه است که نسبت به میانگین جهانی (۲۹ مگابیت بر ثانیه) عدد بدی نیست.»

به هر حال، فارغ از اینکه سرعت اینترنت در کشور ما در مقایسه با کشور پرحادثه  و بحران زده مثل افغانستان به چه صورت است، آنچه در کشور خودمان مشهود است سرعت بسیار پایین اینترنت و آزار کاربران از دست وپنجه نرم کردن با آن است.
l
منبع :شهرآرانیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه