پروازهای فرودگاه مشهد ۷۳ درصد افزایش یافت

  • ۲ سال قبل
  • 0

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۳ درصد افزایش داشته است.

محمود امانی بنی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۱۷ هزار و ۳۳۱ پرواز خروجی داخلی با یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۴۲ مسافر و ۱۷ هزار و ۳۳۹ پرواز ورودی داخلی با یک میلیون و ۸۵۷ هزار و ۲۸۸ مسافر در این فرودگاه انجام شده‌ است.
وی ادامه داد: تعداد پروازهای داخلی در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد و میزان جابه‌جایی مسافر نیز ۵۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۱۰۵ پرواز خروجی خارجی با ۲۳۳ هزار و ۳۹۰ مسافر و ۲ هزار و ۱۰۴ پرواز ورودی خارجی با ۲۶۳ هزار و ۳۰۰ مسافر در این فرودگاه انجام شده که از نظر تعداد پروازها ۴۴۶ درصد و از نظر تعداد مسافر ۷۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
وی افزود: جابه‌جایی مسافر در این فرودگاه طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و تمامی شرکتهای هواپیمایی ملزم به رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.
فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که پیش از شیوع کرونا بطور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شد.

منبع :خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *