• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • رقابت ۴۳ هزار داوطلب کنکور گروههای آموزشی علوم انسانی و ریاضی در خراسان رضوی آغاز شد

رقابت ۴۳ هزار داوطلب کنکور گروههای آموزشی علوم انسانی و ریاضی در خراسان رضوی آغاز شد

  • ۲ سال قبل
  • 0

مسوول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: رقابت ۴۳ هزار و ۹۷ داوطلب ورود به دانشگاهها در گروه آموزشی علوم انسانی و ریاضی و فنی، روز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در ۳۳ حوزه امتحانی و ۲۶ شهرستان استان خراسان رضوی آغاز شد.

مرتضی ایمن شهیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۱ هزار و ۸۹۳ نفر شرکت کننده آزمون گروه علوم انسانی هستند که ۱۸ هزار و ۳۵۱ نفر  آنان داوطلب زن و ۱۳ هزار و ۵۴۲ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: در آزمون گروه آموزشی ریاضی و فنی استان نیز ۱۱ هزار و ۲۰۴ شرکت کننده حضور دارند که سه هزار و ۹۲۷ نفر آنان زن و هفت هزار و ۲۷۷ نفر مرد هستند.

مسوول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: برای این گروه نیز ۳۳ حوزه امتحانی در ۲۶ شهرستان استان در نظر گرفته شده که کمترین تعداد شرکت کننده با پنج زن و ۲ مرد مربوط به حوزه امتحانی آموزش و پرورش میان جلگه است.

ایمن شهیدی افزود: در کلانشهر مشهد ۵۸ هزار و ۳۵۲ داوطلب در ۱۰ حوزه امتحانی شامل دانشگاه‌های فردوسی، امام رضا (ع)، خیام، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده فنی شهید منتظری، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش در گروههای مختلف رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی مکان حوزه های امتحانی در شهر مشهد و همچنین دانشگاه فردوسی این شهر به داوطلبان و خانواده های آنها پیشنهاد می‌ شود از روز قبل از برگزاری آزمون برای تشخیص بهترین مسیر رسیدن به حوزه امتحانی اقدام کنند تا در روز آزمون دچار مشکل نشوند.

رقابت ۱۱۸ هزار و ۶۷۸ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در ۳۹ حوزه از ۲۶ شهرستان خراسان رضوی از روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در گروه آموزشی هنر آغاز شد.

این آزمون‌ها، علاوه بر مشهد در بیشتر شهرستان‌های استان نیز برگزار می‌شود. در این دوره از رقابتهای علمی کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در این استان برای ۷۱ هزار و ۱۲۸ زن و ۴۷ هزار و ۵۵۰ مرد صادر شد.

منبع :ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *