مشهد درشرایط سخت کم آبی قراردارد.

  • ۲ سال قبل
  • 0

ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، مشهد در شرایط سخت کم‌آبی قرار دارد.

، حسین اسماعیلیان به مناسبت فرارسیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق بیان کرد : با توجه به کاهش بارندگی‌ها، مشهد در شرایط سخت کم‌آبی قرار دارد که مدیریت مصرف توسط مشترکان برای گذر از تابستان ضرروی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهداظهارکرد : ۲۷۰ روستا در شهرستان مشهد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است که ۹۰ روستا در شرایط تنش آبی قرار دارند و ۷۵ روستا نیز به صورت تانکری آبیاری خواهند شد.

وی گفت: ۱۸۰ منبع آبی برای آبرسانی به روستاها وجود دارد و انشعابات غیرمجاز به خصوص در باغ ویلاها تعدی در حقوق روستاییان است که باید جلوی توسعه تغییرکاربری و ساخت و ساز غیرمجاز گرفته شود.

اسماعیلیان بیان داشت : سال گذشته با طرح شرکت برق در خصوص قطع برنامه ریزی شده برق مشترکان، مشکلات زیادی در آبرسانی و تأسیسات این شرکت ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: از این رو امسال نشست‌های متعددی با شورای هماهنگی مدیران آب و برق استان برگزار و هماهنگی لازم در خصوص عدم قطع برق تأسیسات و چاه‌های این شرکت صورت گرفت تا در تابستان امسال شاهد قطعی برق در تأسیسات آب شرب مشهد نباشیم.

اسماعیلیان با تاکید بر جدیت این شرکت در شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و حمایت دستگاه قضا، تاکیدکرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز در مشهد کشف شد.

وی اظهار کرد: در سفر استانی رئیس جمهور بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار ارزی و ریالی برای بخش آب و فاضلاب مشهد اختصاص یافت که ٣ هزار میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به پروژه‌های تأمین آب شرب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب در مشهد ٦ هزار کیلومتر است که ٢٦ درصد آن فرسوده است گفت: میزان هدر رفت واقعی آب (فرسودگی شبکه و اتفاقات آب) در مشهد حدود ۹ درصد است که با بهسازی شبکه آب این میزان قابل کاهش است.
خبرنگار:وحیدی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه