توجه ویژه موسسه رویان به نیروی دانشی کشور

  • ۲ سال قبل
  • 0

شهردار مشهد گفت: اساس کار موسسه رویان، توجه ویژه به نیروهای دانشی کشور است‌.

عبدالله ارجاعی، شهردار مشهد،  در سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با تمرکز بر ویزیکول‌های خارج سلولی، اظهار کرد: برخی از افراد معتقدند که منبع اصلی قدرت، ثروت است و  در حقیقت هر خانواده‌ای که بنیه اقتصادی بیشتری داشته باشد مستحکم‌تر و هر شهر و کشوری که از نظر اقتصادی وضعیت بهتری داشته باشد قوی‌تر است.

وی عنوان کرد: از طرفی هم برخی از افراد اصالت قدرت را قدرت نظامی و یا به تعبیر قدما نیز قدرت را بر نیروی زور و بازو می‌دانند، به گونه‌ای که هر قبیله‌ای که جوانان بیشتری داشته باشد و یا به تعبیر امروزی تعداد تسهیلات نظامی کشوری بیشتری داشته باشد، قوی تر است.

شهردار مشهد اظهار کرد: برخی از افراد نیز منبع قدرت را فرهنگ می‌دانند و معتقدند هر کشوری که فرهنگ قوی‌تر و نفوذ بیشتری داشته باشد، آن کشور قوی‌تر است. از طرفی هم برخی از افراد، علم را منبع اصلی قدرت می‌دانند و بر این باور هستند هرکسی که داناتر است چه در سطح فردی، اجتماعی و چه در سطح بین‌المللی قوی‌تر است و همواره قدرت کشور را به میزان تولید علم آن کشور می‌دانند و همچنین برخی از افراد نیز قدرت را بر داشتن رسانه قوی می‌دانند.

ارجاعی اظهار کرد: البته شاید بتوان موارد دیگری هم به این لیست اضافه کرد اما واقعیت از منظر دیگر هم ممکن است این باشد که پس از قدرت لایزال الهی که منشاء تمامی قدرت‌هاست آنچه که اصالت دارد و بر پایه و منشاء این تقسیم بندی‌های مختلفی است که عنوان شد، نیروی انسانی دانشی در اجتماع است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر نیروی انسانی دانشی در یک کشور وجود نداشته باشد نه می‌تواند تولید علم و ثروت کند و نه می‌تواند تداوم فرهنگ را جاری کند. در حقیقت آنچه که باعث ماندگاری، حفظ و ارتقاء جوامع بشری می‌شود، نیروی انسانی دانشی است و این دقیقا همان چیزی است که موسسه رویان به خوبی در دوران حیات خود به آن دست پیدا کرده است.

شهردار مشهد بیان کرد: در واقع موفقیت‌های موسسه رویان امروزه در عرصه‌های مختلف علمی زبان‌زد است اما می‌خواهم به این موضوع به طور خاص اشاره کنم که اساس کار موسسه رویان، توجه ویژه به نیروهای دانشی کشور است‌، زیرا برخی از افرادی که وارد این موسسه شدند، درون این موسسه رشد کرده‌اند که یکی از این افراد دکتر بهاروند است که ایشان با مدرک کارشناسی وارد این موسسه شدند و امروز در سطح بالای علمی حضور دارند.

ارجاعی افزود: همچنین این اصحاب علم که منابع اصلی قدرت یک کشور و جامعه هستند به نظر من گذشته از رسالت علمی که عهده دار آن هستند، رسالت تجربه‌نگاری و تسهیل دانش را دارند.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *