تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن جهت ادامه فعالیت‌ اصناف

  • ۲ سال قبل
  • 0

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: درحال حاضر تزریق دوز سوم واکسن نیز جهت ادامه فعالیت‌ اصناف مورد تاکید قرار گرفته است و طبق این طرح، نظارت بر عهده اتحادیه‌های صنفی بوده و ما نیز به عنوان ناظر در عرصه حضور خواهیم داشت.

امیر دلداری  در خصوص وضعیت فعالیت واحدهای صنفی در مشهد در پی شیوع مجدد بیماری کرونا اظهار کرد: بر اساس دستورالعملی که از ستاد استانی کرونا به دست ما رسیده تالارهای پذیرایی به مدت دوهفته تعطیل شده و تمام رستوران‌ و کافی‌شاپ‌ها در این بازه زمانی باید به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند.

وی افزود: از اوایل دی‌ماه سال جاری، طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در جهت مبارزه با این ویروس تدوین شده است که طبق این طرح تمام واحدهای صنفی و پرسنل آن‌ها باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده و واکسینه شده باشند. در پی تشدید شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون در مشهد و در راستای برنامه‌ریزی جهت تشدید نظارت‌ها بر اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در مشاغل صنفی و جهت اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا، نظارت‌ها بر انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی خدمت دهندگان در مشاغل صنفی و اعمال ممنوعیت فعالیت خدمت دهندگانی که حداقل دو نوبت واکسیناسیون را انجام نداده اند، با افزایش تعداد تیم‌ها در بازرسی های روزانه تشدید خواهد شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: درحال حاضر تزریق دوز سوم واکسن نیز جهت ادامه فعالیت‌ اصناف مورد تاکید قرار گرفته است. طبق این طرح، نظارت بر عهده اتحادیه‌های صنفی بوده و ما نیز به عنوان ناظر در عرصه حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ویروس کرونا ضربه زیادی به فعالیت‌های اقتصادی اصناف وارد کرده‌ است. با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، امیدواریم طی دوهفته جاری شاهد روند کاهشی شیوع سویه جدید کرونا باشیم تا اصناف دوباره به کسب‌وکار خود بازگردند. با توجه به اینکه مشهد شهر زائرپذیری‌ بوده و سالانه بخش اعظمی از چرخه اقتصادی این شهر وابسته به حضور زائر است، از مردم و واحدهای صنفی خواستار رعایت محدودیت‌ها هستیم.

دلداری خاطرنشان کرد: برای نوروز ۱۴۰۱، ورود بیش از ۱۰ میلیون زائر در مشهد پیش‌بینی شده بود، اما متاسفانه اگر همکاری‌های لازم صورت نگیرد، شرایط به وجود آمده کنونی باعث جلوگیری از این اتفاق خواهد شد و ضربه سنگینی به اصناف و مشاغل وارد می‌شود.

وی توضیح داد: تنها راه نجات از وضعیت خطرناک کنونی، تزریق دوز سوم واکسن‌ها است. زیرا با دریافت دوز سوم، قدرت شیوع بیماری کمتر شده و اصناف به فعالیت خود ادامه خواهند داد. همچنین استفاده دائمی ماسک در مکان‌های عمومی و فاصله‌گذاری‌های هوشمند، تاثیر بسزایی در رهایی از شرایط کنونی دارد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف عنوان کرد: طی یک هفته اخیر، ۱۲۰۰ بازرسی از رستوران، کافی‌شاپ و سایر مکان‌های عمومی صورت گرفت که نشان داده است، ۷۰ درصد از مراجعین به این واحدهای صنفی از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت می‌کنند. ۸۵ درصد از خدمت‌دهندگان واکسینه شده‌اند و حدود ۶۰ درصد از مراجعه‌کنندگان نیز دارای کارت واکسن بوده‌اند.

دلداری افزود: حدود ۸۰ بازدید از تالارهای پذیرایی در مشهد صورت گرفت است. همچنین ۷۵درصد تالارها به طور کامل تعطیل بوده‌ و تمامی کارکنان این مجموعه‌ها دارای کارت واکسیناسیون بودند. طی یک ماه ‌اخیر و در بدو تدوین طرح هوشمند مبارزه با کرونا، ۱۲ هزار بازدید از سایر اصناف صورت گرفته است.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *