درهفته ی دولت ۱۲۴۲ پروژه اقتصادی در خراسان رضوی افتتاح می شود

  • ۲ سال قبل
  • 0

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری هفته دولت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید رجایی و باهنر به عنوان شهید خدمت، بیان کرد: هفته دولت فرصت زمانی است تا به تحلیل و جمع بندی برسیم و برنامه ریزی مجدد برای پیشرفت داشته باشیم.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: ۹۳۴ پروژه به ارزش ۱۹ هزار میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و ۳۰۸ پروژه به ارزش ۸۴ هزار میلیارد تومان هم آغاز عملیات اجرایی خواهد داشت.
سردار نظری بیان داشت: درسطح استان ۴ هزار پروژه عمرانی نیمه کاره داریم لذا ما برنامه ریزی و طراحی در حوزه زیزساخت و عمران برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره داریم.
استاندار خراسان رضوی در واکنش به مسئله تحقیق و تفحص از استانداری از سوی مجلس گفت: آن‌ها نماینده مردم هستند و مبتنی بر قوانین حق سوال دارند. ماهم مشکلی نداریم. مطالبی که مطرح شده مانند انتصابات موضوعیت ندارد.
نظری تصریح کرد: هیچ مطلبی در هیچ بخشی در زمینه انتصابات نداریم و مشکلی وجود ندارد. اگر ما غفلت کنیم آقایان مدیریت خواهند کرد.انتصابات هم از اختیارات مسئول است. نمی‌تواند استاندار باشد، اما در انتصابات این اختیار عملا نداشته باشد.ما هیچ مشکلی در زمینه‌های مختلف نداریم و در خدمت نمایندگان هستیم.
در مشهد ۴۰ هزار واحد مسکونی ساخته می شود
استاندار خراسان رضوی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز بیان داشت: در شهر مشهد با مشکلاتی در خصوص استفاده از زمین مواجه بودیم و سیاست کلی بر این قرار گرفت که برای افراد متقاضی در جغرافیا و محدوده  فعلی شهر مشهد زمین تامین و مورد استفاده قرار گیرد.
نظری با اشاره به ۴۰ هزار واحدی که در مشهد ساخته می شود، تاکید کرد: علاوه بر آن در شهرهای پیرامونی مانند بینالود و مهرگان نیز زمین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و با امکانات و تسهیلات قرار گرفته به صورت فردی و یا مشارکتی در برخی نقاط می توانند به ساخت مسکن اقدام کنند.
نظری تصریح کرد: همچنین حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهر گلبهار به صورت تجمیعی ساخته می شود و این در حالی است که برای ۶ شهر استان خراسان رضوی که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند نیز با هماهنگی های صورت گرفته حدود ۹۰ درصد زمین آنها تامین شده است تا ساخت متمرکز آنها آغاز شود.
استاندار خراسان رضوی در خصوص شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز بیان کرد: برای این مناطق سیاست و رویکرد واگذاری زمین به افراد دنبال می شود تا نهضت مردمی خودسازی دراین زمینه صورت پذیرد. همچنین برای روستاییان نیز توسط بنیاد مسکن زمین در اختیار واجدین شرایط قرار می‌گیرد تا در کنار تسهیلاتی که به آنها اختصاص می‌یابد، قادر به ساخت مسکن برای خود باشند.
وی همچنین در ادامه بیان کرد: مصوبه شهر فرودگاهی امام رضا(ع) مربوط به سال ۹۱ است و امسال طی قراردادی مطالعات مکان یابی آن آغاز شد که در حال حاضر در نقطه پایانی خودش قراردارد و مکان یابی آن نیز منتظر تایید نهایی است.
نظری با اشاره به قانون حجاب، تاکیدکرد: مسئله حجاب و عفاف در کشور اهمیت دارد و در استان نیز پیگیری می‌شود. مسئله حجاب یک واجب شرعی و الزام قانونی است که ما در این مسئله با یک حرکت منطقی پیش می‌رویم. موضوع و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به کمبود آب در استان ، تصریح کرد: موضوع آب اگر مدیریت نشود، ممکن است دچار بحران شویم. در تامین و انتقال آب مشکلاتی داریم. ۱۳هزار ۵۰۰ لیتر در ثانیه نیاز آب آشامیدنی در مشهد است.
وی با بیان اینکه باید در تامین و توزیع و مصرف آب مدیریت صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: ۹۰۰ روستای استان با تانکر آب رسانی می‌شد که از این نقطه عبور کردیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *