برگزاری همایش (( در سایه سار مهر)) در حرم امام رضا (ع)

  • ۵ سال قبل
  • 0

محمد تقی فخریان در نشست مطبوعاتی اظهار کرد:امسال یک عنوان دیگر موجب وحدت بخشی بین دلدادگان حسینی شده و آن هم آغاز سال تحصیلی با بیانیه گام دوم انقلاب است.
فخریان تصریح کرد:با توجه به اینکه یکی از اهداف مدارس اسلامی پاسداشت ارزش های انقلاب است و نمی توانند به بیانیه گام دوم بی تفاوت باشند لذا پیشنهاد شد امسال ۸۰۰ نفر از دانش آموزان مدارس اسلامی که در قالب کانون مدارس شکل گرفته در همایشی با عنوان «در سایه سار مهر» در روز چهارشنبه ۳ مهرماه از ساعت ۹ تا قبل از اذان ظهر در تالار قدس حرم مطهر حضور پیدا کنند.
وی تبیین مبانی نظری و اسلامی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گرامیداشت شهدای دفاع مقدس و نگاه به تربیت حماسی بیانیه گام دوم انقلاب را از اهداف این همایش دانست و ادامه داد:کانون مدارس اسلامی وظیفه خود می داند در کنار آموزش و پرورش تربیت اسلامی را در مدارس خراسان رضوی ترویج کند.
وی با بیان اینکه تلاش می شود بیانیه گام دوم انقلاب در مسیر آموزش و پرورش قرار بگیرد، افزود:کانون مدارس اسلامی خراسان رضوی ۴۰ هزار دانش آموز را تحت پوشش دارد و به سمت این می رود تا بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس به عنوان یک اصل خوانده شود وبعد از خوانش این بیانیه مهمترین گام فهمیدن آن است چرا که درک بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان و نوجوانان امید بخشی را انتقال می دهد.
دبیر کانون مدارس اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک راهبرد اساسی برای نظام اسلامی و تربیتی است، گفت:علاوه بر خواندن و فهمیدن بیانیه گام دوم باید برای ترویج آن تلاش کنیم چرا که دانش آموزان مدارس اسلامی خراسان رضوی می توانند پرچمدار اشاعه این بیانیه باشند.
فخریان با اشاره به اینکه در خراسان رضوی مدارسی پایه گذاری شده که حاصل آن تربیت بزرگان و چهره های بسیاری در حوزه های مختلف است، اظهارداشت:امیدواریم این نگاه اولین حرکت ما در دهه پنجم انقلاب باشد و بتوانیم یک همدلی را در فضای مدارسی که علاقمند به مسائل اسلامی هستند شروع کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *