پیروز سینی‌ چی در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از سال گذشته با هدف بسترسازی ظرفیت فعالان غیردولتی و در راستای توسعه گردشگری و شتاب‌دهی به اقتصاد صنایع دستی و گردشگری فعال شده است.

وی افزود: فعالیت جدی‌تر کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده و در سال رونق تولید همراهی فعالان حوزه‌های صنعت و معدن را در بحث گردشگری و سوغات زائران و گردشگران داشته‌ایم و گروه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با حمایت مطلوب خود در مسیر رونق صنعت گردشگری حامی ما باشند.

سینی چی در رابطه با اقدامات صورت‌گرفته در بحث مشهد، شهر جهانی گوهرسنگ‌ها، گفت: مشهد تا سال ۲۰۲۰ به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها معرفی شده و برنامه‌های توسط شهرداری مشهد اجرا می‌شود و کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم همکاری مطلوب را در این رابطه داشته است.

رئیس کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ما اهل موازی‌کاری با هیچ مجوعه دولتی و غیردولتی نیستیم و همکاری مستمری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و دیگر مجموعه‌ها داریم و می‌خواهیم که در کنار هم در مسیر توسعه صنعت گردشگری در شهر و استان امام رضا(ع) گام برداریم.

وی افزود: در بحث استفاده مطلوب‌تر از ظرفیت‌های گردشگری استان همچون معدن فیروزه با همکاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، جهانگردی و گردشگری خراسان رضوی اقدامات موثری صورت پذیرفته که ثمرات و اثرات مطلوب آن به‌زودی مشاهده خواهد شد.

در ادامه سمیه محمودی گفت: این کمیسیون بازوی مشورتی نهادها بوده و همکاری با دانشگاه‌ها و بنگاه‌های گردشگری داشته و در مسیر شناسایی فعالان گردشگری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این عرصه فعال است.

دبیر کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در یکی اقدامات شاخص صورت گرفته نشست تخصصی فعالان عرصه گردشگری با مسئولان دولتی مرتبط با این عرصه را داشتیم و در رابطه تثبیت مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها هم اقدامات موثری صورت پذیرفته و در گام بعد آموزش‌های موردنیاز را برای شهروندان خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه رونق صنعت گردشگری به عنوان مهمترین اصل در برنامه‌های کاری خود تعریف کرده‌ایم، بیان کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در مثلث توسعه فرهنگی و اقتصادی به عنوان معین اقتصادی منطقه باجگیران انتخاب شده است و معتقدیم که باید توجه ویژه نسبت ظرفیت‌های صنعتی استان در بحث گردشگری باشد.