آموزش و پرورش خراسان رضوی۱۳ هزار نیروی انسانی کم دارد

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با افزایش پنج درصدی دانش آموزان در آموزش پرورش استان با کمبود ۱۳ هزار نیروی انسانی مواجه هستیم که در سال تحصیلی جدید به ۱۶ هزار نفر می رسد.

قاسمعلی خدابنده در سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به نیشابور در جمع تعدادی از معلمان پیشکسوت و مدیران آموزش و پرورش این شهرستان در اردوگاه شهید رجایی (باغرود) افزود: در مجموعه آموزش و پرورش خراسان رضوی یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز، ۸۴ هزار نیروی شاغل و ۶۵ هزار نفر بازنشسته در ۴۷ منطقه آموزشی حضور دارند.

وی اظهار داشت: سال گذشته چهار هزار و ۶۰ نفر از پرسنل آموزش و پرورش خراسان رضوی بازنشسته شدند و امسال هفت هزار و ۲۰۰ نفر در این مجموعه به مرحله بازنشستگی می رسند که از این تعداد پنج هزار نفر بازنشسته شده اند و بقیه، دوره خدمتشان یک سال دیگر تمدید می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در این سازمان سه هزار و ۲۵۰ نفر از نیروهای خرید خدمات مشغول به خدمت هستند که نحوه تامین و به کارگیری آنان در سال جدید هنوز مشخص نیست.

فرماندار نیشابورهم گفت: موفقیتهای نظام تا کنون مرهون همت و تلاشهای عالی در مجموعه آموزش و پرورش است.

سعید شیبانی افزود: نیشابور با بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز، هفت هزار معلم و ۱۲ هزار بازنشسته نقش برجسته ای در منظومه قطب شهید شوشتری استان خراسان رضوی دارد.

وی اظهار داشت: موفقیت و تعالی فرزندان ما در گرو رفاه و آسایش فرهنگیان است که باید در بالاترین سطح تحقق یابد.

فرماندار نیشابور گفت: اردوگاه شهید رجایی نیشابور یک مجموعه علمی، آموزشی، فرهنگی، تفریحی و اقتصادی در دامنه بینالود است که برای بالندگی این ظرفیت نیازمند تامین تسهیلات و رفع کمبودها است تا کل استان و کشور از آن منتفع شوند.

شیبانی افزود: با وجود حضور حداکثری خیرین مدرسه ساز در نیشابور با توجه به تراکم دانش آموز در برخی مناطق نیازمند اجرای تعهدات دولت هستیم.

نماینده مردم شهرستانهای نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تغییر نگاه آموزش و پرورش به خصوص در پایه ابتدایی اتفاق بسیار فرخنده ای است.

حمید گرمابی افزود: در حوزه تمرکززدایی تا کنون زیاد موفق نبوده ایم و در این راستا نیازمند توسعه واحدهای آموزشی فرهنگیان در خارج از مراکز استانها هستیم.

وی اظهار داشت: در این بخش نیشابور با توجه به در اختیار داشتن مجموعه دانشگاه آزاد، دولتی و پیام نور و ۱۸۰ معلم در سطح دکتری از ظرفیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم شهرستانهای نیشابور و فیروزه در مجلس گفت: اردوگاه شهید رجایی نیشابور با ۵۵ سال سابقه می تواند جایگاه مناسبی برای محل اولیه استقرار دانشگاه فرهنگیان در این شهر باشد.

گرمابی افزود: شهرستان فیروزه و مجموعه مسکن مهر شهر نیشابور نیازمند یک مدرسه کار و دانش۱۲ کلاسه و دو مدرسه ۱۲ کلاسه عادی هستند.

دیگر نماینده مردم شهرستانهای نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اردوگاه شهید رجایی نیشابور ظرفیت تبدیل به بزرگترین باغ سلامت کشور را دارد.

هاجر چناران افزود: تبدیل وضعیت نیروهای این اردوگاه و به روز رسانی تجهیزات آموزشی کار و دانش و هنرستانهای نیشابور از دیگر مطالبات این بخش است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ‌نیشابورهم گفت: بخش اعظم نیروهای آموزشی این شهرستان بیش از ۲۴ سال سابقه خدمت دارند که نشان می دهد آموزش و پرورش این شهرستان نیازمند برنامه ریزی برای تربیت نیروست.

حسین مهرآبادی افزود: با توجه به اینکه یکی از مدارس خیرساز نیشابور مورد اختلاف آموزش و پرورش با حوزه علمیه قرار گرفته است این خیرنیشابوری تعهداتش را که احداث ۱۰ مدرسه تا اول مهر ماه بود به حالت تعلیق درآورده است.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید، نیشابور نیازمند سه هنرستان و چهار دبیرستان است و در صورت محقق نشدن این تعهدات با بحران مواجه خواهیم شد.

او ادامه داد: طی سال گذشته و امسال بیش از دو و نیم میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی مدارس نیشابور هزینه شده و ۳۶ طرح، آماده بهره برداری است.

مجتمع فرهنگی، اردویی کشوری شهید رجایی نیشابور معروف به اردوگاه باغرود نیشابور وابسته به وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۴۲ در زمینی به مساحت ۱۱۵۱ هکتار ساخته شد.

این اردوگاه در ۱۲ کیلومتری شهر نیشابور و در دامنه رشته کوههای بینالود بنا شده و از محیطی طبیعی همچون تپه ماهور، دشت، کوه و رودخانه برخوردار است.

از ویژگیهای بارز این اردوگاه نزدیکی به حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) است که در ۱۳۰ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و یکی از چهار اردوگاه ممتاز ملی و مجهز در سطح کشور است.

ظرفیت پذیرش این اردوگاه برای اردوهای یک روزه پنج هزار نفر و برای اردوهای چند روزه دو هزار و ۵۰۰ نفر است.

منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه